enorme ronde buik

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tuhan

enorme ronde buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 08:01

Afgelopen zaterdagochtend kwam ik op stal en had mijn paard(7-jarige merrie) een enorme ronde harde buik. Verder was ze wel heel alert. Na het stappen ontlaste ze ook goed. Zodra ik haar stil zette kreeg ze weer kramp. Maar ze ging niet liggen, niet naar haar buik kijken of trappen en had ook geen koorst e at gewoon.

Ik heb toch maar de veearts gebeld en deze zij dat ze kramp koliek had, ze heeft een prik gehad en inderdaad de krampen zijn weg. Nu kwam ik zondag en was haar buik nog dik maar verder geen symptonen. Gisteravond schrok ik me dood haar buik was zo dik alsof er elk moment een veulen uit kan komen. Nu weet ik zeker dast dit niet zo is. Dus weer de veearts gebeld. Deze kwam meteen en heeft ingevoelt en daar was niks vreemd ook geen verstopping. Haar darmen werken ook gewoon. Nu heeft ze iets tegen de pijn gehad. als het vandaag erger is of woensdag niet beter moet ik naar de kliniek in Utrecht. Ze heeft nog steeds eetlust er is niks in haar voer veranderd de laatste weken, ik zou niet weten wat er is.

Weet iemand wat het zou kunnen zijn of herkent iemand dit???

mariska32

Re: enorme ronde buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 10:30

mij klinkt het wel bekend.
ik had het zelfde met een merrie,da kwam spuit er in over.
2 dagen later weer,weer da er bij weer over enz.
toen het weer terug kwam was het weekend en de weekend arts kwam.
mijn paard bleek een darmonsteking te hebben en daarom hielpen de spuiten maar even.
andere prik gekregen met een korte tijd vasten [alleen gekookt lijnzaad] daarna langszaam hooi opbouwen.
bij mijn paard was het daarna over.
succes,hopelijk heb je er iets aan.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 11:39

maar bij een ontsteking hebben paarden meestal ook verhoging had jouw merrie dat ook? Hoe zijn ze erachter gekomen dat ze dat had?

Mijn merrie namelijk niet.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:02

mijn merrie had geen koorts.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 12:28

Oke, nou ik kreeg net een bericht dat haar buik zachter s geworden. Ik hoop als ik vanmiddag kom het er een stuk beter uitziet.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 10:05

Mijn paard heeft het maanden gehad, afgelopen december heeft hij koliek gehad, in de 2 weken daarvoor was hij enorm opgezwollen. 1 dag na de koliek was zijn buik weer normaal. Heeft ze ook af en toe last van slechte mest?

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 19:07

Hoi, ze staat nu inmiddels in utrecht. Het blijkt dat ze last heeft van haar blindedarm( blindedarminfarct). Vaak gebeurt dat bij een wormpprobleem maar gelukkig na allerlij testen ligt het daar niet aan en is het puur toeval, wat de artsen daar meerdere keren per maand zien.