Mijn pony heeft een afgescheurde rechter(voor)pees.
Is het normaal dat een pony met een compleet afgescheurde buigpees, kan stijgeren, bokken (aan de hand) in galop probeert weg te komen enzo? (hij liep eerst op 3 benen, is toen de weide ingegaan en sinds december door de kou weer terug op stal en loop nu op 4 benen te rennen)
En als je hem in een kleine (longeerbak) paddock zet, dat hij als een gek rond gaat galopperen en over de rand heen springt?

Je ziet rechts dat hij schuin wegloopt).

(kwa hoogte: pony is 1.47 hoog).
(Ik zet hem in die longeerbak/paddock omdat hij soms echt niet te houden is, op rustige dagen loop ik wel gewoon aan hoofdstel met hem)
ik weet niet meer wat ik moet....
wat zouden jullie doen?
Op rust laten staan (staat nu op stal, omdat hij niet alleen in de weide kan, en niemand hem houdt, ik alleen met hoofdstel en halster als hij de paddock in mag, maar het laatste stuk rent hij alleen). en hij nu de weide niet in kan (en daar ook alleen zou staan en dat gaat niet (niet voor langere tijd).
Of zouden jullie een scan laten maken om te zien hoe het met zijn pees is enzo? (ik ben bij de scan niet geweest, maar mijn DA heeft de beelden gezien en Dustie 24-12 over het hek zien springen en zegt dat het onmogelijk hoorde te zijn.)
Wat moet ik nou?????
(heeft iedereen van die tijden dat je het niet meer weet???)