antibiotica

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyBubble

antibiotica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 09:02

Weet niet of het goed staat, maar volgens mij hjeeft het met voer te maken omdat hij het door zijn voer krijgt, zoniet mag het verplaatst worden Lachen

Heb en vraagje, mijn paardje is ziek geweest waarover een topic in medish staat, nu krijgt hij 2 kee rper dag 3 scheppen cubarmix (als ik het goed schrijft) Dat is dus een antibiotica en heb er 2 grote potten van gekregen die ik op moet voeren.

Worden paarden druk van antibiotica? Want sinds hij dat krijgt, en zig daadwerkelijk beter voelt is hij echt onwijs druk, voorheen (ook voor hij ziek werd) Was hij nooit zo inmens druk! Het is normaal een coole kikker (hafje)

blacklight

Re: antibiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:04

Geen idee of paarden van antibiotica zelf druk worden. maar vaak zit het wel verwerkt met iets waar veel vitamines inzitten. En van de meeste van zulke suplementen worden ze wel wat drukker

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 09:12

blacklight schreef:
Geen idee of paarden van antibiotica zelf druk worden. maar vaak zit het wel verwerkt met iets waar veel vitamines inzitten. En van de meeste van zulke suplementen worden ze wel wat drukker

Oke, op de stikker staat de inhoud (ingredienten) van het potje en daar staan geen vitamines op,Echt alleen de Cubarmix antibioticum

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:15

Oke ik weet niet. Misschien dan maar even de dierenarts zelf navragen. Het kan ook zijn dat je paard, doordat hij een tijdje niet lekker is geweest nu weer opknapt en daardoor een beetje jollig word.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 09:25

blacklight schreef:
Oke ik weet niet. Misschien dan maar even de dierenarts zelf navragen. Het kan ook zijn dat je paard, doordat hij een tijdje niet lekker is geweest nu weer opknapt en daardoor een beetje jollig word.

Ja dat kan ook, maar ook voorhij ziek was toen hij gewoon gezond was was hij wel jollig, maar op een coole manier. Nu bokt hij gericht naar me.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:00

Hij is een tijdje minder lekker geweest, en waarschijnlijk rustiger aan gedaan.Nu gaat hij zich beter voelen en komt alles van die 'rust' periode er misschien allemaal uit? Ik denk iig dat het dat heel goed kan zijn.

Mijn paard was ook té jolig toen ze medicijnen had gehad, en zich weer beter voelde. Even de schade en rust van de afgelopen tijd inhalen leek het wel Nagelbijten / Gniffelen

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:04

Nou ja ik denk dat het wel een goed teken is; dan gaat hij zich vast en zeker beter voelen!
Heb je wel het voer in mindering gebracht, en dan vooral het biks? Als je dat gewoon door blijft voeren wordt ie natuurlijk ook wel druk Clown

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:59

Mijne had dat ook.. net alsof de antibiotica alle kleine pijntjes oploste die ze eventueel had kunnen hebben gehad.
Zou nog best zo kunnen zijn geweest ook..

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 09:40

Germatje schreef:
Nou ja ik denk dat het wel een goed teken is; dan gaat hij zich vast en zeker beter voelen!
Heb je wel het voer in mindering gebracht, en dan vooral het biks? Als je dat gewoon door blijft voeren wordt ie natuurlijk ook wel druk Clown

Ja ik heb wel het voer in mindering gebracht Clown hij krijgt nu een halfje, en hij word alweer wat kalmer.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:48

Mijn paard heeft lyme desease en is langdurig behandeld met anitbioticum. In het begin werd hij veel frisser omdat het inderdaad de symptomen bestrijd en hem helpt er tegen te vechten. Daarna is hij heel lang moe geweest van de kuur, een 8 maanden toch zeker. Antibioticum is toch een hele aanslag op het lichaam en daar moeten ze ook weer van herstellen.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 09:48

Paashaas schreef:
Mijn paard heeft lyme desease en is langdurig behandeld met anitbioticum. In het begin werd hij veel frisser omdat het inderdaad de symptomen bestrijd en hem helpt er tegen te vechten. Daarna is hij heel lang moe geweest van de kuur, een 8 maanden toch zeker. Antibioticum is toch een hele aanslag op het lichaam en daar moeten ze ook weer van herstellen.

Ja precies, daar ben ik het mee eens antibiotica maakt eigenlijk meer kapot in een paardelichaam (dat vind ik teminste) Ik was het er neit mee eens dat hij het kreeg omdat ze niet weten wat hij heeft, Maargoed als hij er van op knapt dan moet het maar Lachen hij word alweer wat minder druk, en zijn temperatuur is gewoon goed nu, hij is nu niet sloom en niet druk, dus gewoon weer lekker alert en af en toe een blije vreugdebok eruit.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:35

Bij die van mij precies hetzelfde, dat kwam gewoon dat hij eindelijk weer lekker in z'n vel zat. Hij heeft dat in augustus gehad en hij is nu nog steeds heel erg druk. Dat arme dier was gewoon sloom omdat hij ziek was