Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
kasparonda schreef:Veel problemen na verdoven ontstaan doordat een dier zichzelf niet goed op tempratuur kan houden.
Ik snap eigenlijk niet dat dit middel gewoon door particulieren gegeven mag worden en ben hier ook geen voorstander van.
Ik hoor veel verhalen over een beetje meer dan mag en dan denk ik waar zijn jullie mee bezig.
Laat het nakijken door je dierenarts want zo'n veulen heeft nog veel nodig om te groeien.
Alani schreef:kasparonda schreef:Veel problemen na verdoven ontstaan doordat een dier zichzelf niet goed op tempratuur kan houden.
Ik snap eigenlijk niet dat dit middel gewoon door particulieren gegeven mag worden en ben hier ook geen voorstander van.
Ik hoor veel verhalen over een beetje meer dan mag en dan denk ik waar zijn jullie mee bezig.
Laat het nakijken door je dierenarts want zo'n veulen heeft nog veel nodig om te groeien.
Sedalin is toch ook om deze reden uit de handel genomen???
Je kunt altijd ook nog een mestmonster naar je da brengen, zodat een eventuele wormbesmetting ontdekt wordt.
Wellicht heeft je jaarling een ander virus onder de leden. Soms is even aankijken helemaal geen probleem (je rent zelf ook niet steeds naar de huisarts), maar zodra hij achteruit gaat moet je wel direct ingrijpen (da bellen).
Alani schreef:@ Mariska32; daarmee is toch ook de werkzame stof veranderd?
lagavita schreef:hoi allemaal
mest is gecontroleerd en de da is langsgeweest. Ze is voor zover hij kan zien prima in orde en ook haar conditie vond hij niet slecht voor een anderhalfjarige arabier. Ik heb me dus wat onnodig zorgen gemaakt.
Inmiddels wordt ze al even met maisvlokken bijgevoerd door haar voer heen en ze is langzaam ook ietsjes bijgekomen. Ik vind haar nog steeds wat rustig en suffig maar misschien heeft ze het gewoon wel naar haar zin! Op de andere stal was ze wat nerveus doordat de andere paarden dit ook waren. De dierenarts vond haar in ieder geval gewoon relaxt maar verder goed reageren op plotselinge bewegingen etc.
Iig bedankt voor jullie reacties!