Mijn paard heeft een miniem sleepvoetje ( heeft die al 1.5 jaar, al topics over geopend, maar goed...)
Er is steeds gezegd dat dit te wijten was aan rugproblemen (heeft rugproblemen gehad, daarvoor behandeld geweest, osteopaat is recent terug geweest.).
Nu heb ik al een tijdje het idee dat het probleem niet is dat hij te weinig heft, maar dat het probleem in zijn kogel gelokaliseerd is.
Hij lijkt deze te weinig te 'plooien' als hij beweegt... En vandaag viel me dat echt op.
Nu dacht ik aan artrose ofzo ( paard is 13 jaar), maar:
- loopt niet kreupel of onregelmatig
- geen drukgevoeligheid (ik mag overal op de kogel serieus doorduwen, geeft geen kick, maar is natuurlijk geen garantie op geen pijn...)
- geen zwelling
- geen warmte
Het lijkt gewoon alsof zijn gewricht 'vast' zit, maar kan dit? De osteopaat heeft nog nooit naar zijn kogel willen zien, omdat die zegt dat dat dan een secundair probleem is, dat afkomstig is uit de rug...
Ik wil niet dat ik hem pijn doe (maar dat gevoel heb ik ook helemaal niet, hij is altijd werklustig en vrolijk), en daarom vraag ik me af, moet ik hier (weeeeral) een dierenarts bijhalen? Of eens een keertje RX laten maken van zijn kogel? Of is dit iets waar ik me op fixeer en moet ik het gewoon laten? Ik weet het soms niet meer...
Ik heb er een filmpje van, als ik heb uitgedokterd hoe ik dat op internet krijg wil ik het ook op bokt plaatsen, als er mensen zijn die denken dat ze er dan iets zinnigs over kunnen zeggen en me kunnen verder helpen...
Groetjes
Zita
)
Ze zijn te groot voor de andere sites om te uploaden, dus mss kan ik ze wel via PM doorsturen?