Té rustig

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Té rustig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 21:33

Een rustige shetlanderhengst van 1,5 jaar, bestaat dat? Ja. Alleen is die van mij té rustig.
Hij draaft zelfs bijna nooit, echt alleen stappen...... hij is niet ziek o.i.d. , want hij ziet er verder goed uit en eet goed etc, op tijd ontwormd. Maar ik zou hem toch graag wat vrolijker zien zeg maar. Hij heeft al een weidemaatje, ook een shetlander, ongeveer zelfde leeftijd. Dus iemand een tip? Hij heeft nergens gebrek aan ofzo, dat weet ik echt 100% zeker. Maar ik zou hem zó graag eens rond zien rennen, hele boksessies, maakt niet uit. Of zou het komen omdat het herfst/winter is? Want in de zomer was het wel wat meer. Dus heeft iemand dé gouden tip? Desnoods een tip voor een speeltje voor in de wei o.i.d. ?? Bedankt!

Tomaatje

Re: Té rustig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 21:39

Zet hem eens in een bak op niet glad en nat of bevroren zand. Mijn paard doet met dit weer nooit wat geks in de weide of onder het zadel (nou ja, eruit springen Clown). Maar in de bak gaat ze zo eens in de zoveel tijd helemaal uit haar dak...

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 22:30

sluit em maar een dag op in stal en zie dan maar eens wat er gebeurt als je em buiten laat Lachen Of zet maar eens een verborgen camara neer als je er niet bent. Wedden dat hij toch wel eens een beetje gek doet? Mijn kudde rent gemiddeld zo'n 2 keer per dag de hele wei door en vervolgens staan ze weer de hele dag stil, of grazen of soezen. Mijn jonge kudde doet gemiddeld zo'n 4 keer per dag de weideronde, maar ze gaan lang niet zo hard als de oudere merries Haha! De merries gaan echt uit hun dak met wilde bokkesprongen, terwijl de hengsten het bij een rustig drafje houden, met enkele meters galop, af en toe een bokje.

Denk dat je beestje gewoon lekker op zijn gemakkie is, voldoende beweging heeft de hele dag, voldoende te doen heeft, zich goed in de groep voelt.. Dus waarom zou hij continue energie verspillen aan idioot doen, nu hij de energie ook kan gebruiken om lekker warm te blijven en zijn eten te verteren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 22:43

Dat is waar Knipoog Als hij ligt, kan ik hem letterlijk gewoon omduwen, dus op zijn gemak is hij wel ja Clown Maar ik heb nu vakantie, en kijk nogal regelmatig naar buiten (naar de wei dus) en hij staat altijd lekker te soezen aan de voorkant van de wei Clown Maar toch, het lijkt me wel dat het voor hem ook leuk is als hij iets heeft om mee te spelen....

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 22:54

Als hij niet speelt, zal hij er ook niet zoveel behoefte aan hebben.. Ik dacht altijd dat onze hengstjes onderling wel eens een wild hengstengevecht zouden laten zien, omdat je al die mooie verhalen altijd hoort en er gave foto's van ziet.. Nou, niks van waar in onze hengstengroep haha! Doodmakke sullekes eten bijna de hele dag zowat en dagen mekaar ook nooit uit.. Terwijl ons merrieveulen af en toe als een gestoorde door de wei heen bokt Haha! Tegen de andere paarden aanbokt, in de hoop dat ze mee doen. Soms gaan alle merries dan mee in haar gekkigheid, maar vaker staan ze te kijken of ze debiel is Haha!

Misschien een leuke voerbal in de wei? Of een paardenvoetbal? De jonge paarden kunnen zich hier ook prima vermaken met onbreekbare rubberen voermanden Haha!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 11:14

Ik ga met Teuntje mee. Ik denk niet dat je je zorgen moet maken.
Jouw hengstje voelt zich blijkbaar goed en heeft er geen behoefte aan om gekke streken uit te halen. Maar wie weet wat hij allemaal doet in de tijd dat jij niet uit het raam kijkt Lachen
Misschien dat hij nog wel aan het puberen slaat als hij wat ouder wordt. Mijn ervaring is dat als de hormonen wat beginnen mee te spelen, het gedrag ook wel wat veranderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 14:06

Gelukkig... ik maakte me al een beetje zorgen ROFL Bedankt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 14:43

De dierenarts is gisteren gekomen voor een wormenenting. Bij beide pony's. En vandaag zijn ze opeens echt hyperactief Clown Zélfs [***] racete daarnet door de wei met een hele boksessie erbij. Dus ik ben blij dat het over is, en dat het waarschijnlijk eraan lag dat de wormenpasta niet zo goed werkte Lachen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:23

Hij houd je voor de gek haha Ja
Als ie niet ziek is laat hem maar lekker.
Ik heb een shetruintje en sinds die in een ponygroep staat speelt hij echte hengstenspelletjes, steigeren, happen enz.
Voorheen stond hij in een groep met wat grotere merries, toen hij de ponygroep inkwam is hij helemaal opgeleeft.
Is echt een mooi spel om te zien en dat wordt een paar maal per dag gespeelt.