Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
DaisyFlower schreef:Proberen je paard eerst te laten wennen aan een hand om haar been. Gewoon eerst wrijven zonder verder iets te doen of op te tillen. Als je dit wat vaker hebt gedaan, kun je proberen iets kracht te zetten. Ze moet ook snappen wat je bedoelt.
En als ze dan eenmaal doet wat de bedoeling is ook meteen weer loslaten en belonen. Niet meteen gaan hoevenkrabben of iets dergelijks dus.
Als ze het helemaal doorheeft en niet meer trapt zou ik verder gaan naar de volgende stap, bijv. hoevenkrabben of eerst met een harde borstel aan de gang gaan.
Als ik die op de normale manier optil, dan slaat ie 'm naar achteren uit, heb je 'm dan nog vast, dan naar z'n buik. Reken maar dat je dan de hoef niet kan uitkrabben. Wat ik gedaan heb is het been gewoon in de richting tillen waar ie heen trapt, Guy deed het voornamelijk naar z'n eigen buik, dus ik til z'n been op richting z'n eigen hoofd. Zwaait ie uit, komt ie mis. Naar z'n buik schoppen gaat moeilijk als daar z'n been al zit.
marritpiebe schreef:hee:p
heb je het hier over renske?
renske tilde vorig jaar bij onz wel gewoon haar voeten op en konden we ze ook gewoon uitkrabben enzo...