Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
MaartPaard schreef:Halo,
Ik heb een bijrijdpony die ik nu zo'n jaartje doe. Ik doe hem ongeveer 4 a 5 keer in de week. Voordat ik met hem begon is hij heel erg ziek geweest. Hij was zo dun dat hij er bijna aan dood ging. De eigenaresse zei dat hij een soort suikerziekte heeft. Hij kreeg ook medicijnen maar in de zomer ging het zo goed dat dat niet meer hoefte. Nu vinden wij hem beiden weer steeds dunner worden en krijgt hij dus ook zijn medicijnen weer.
Hij staat buiten nu niet meer op het land maar in een bakje met een grote stal. Hij krijgt veel hooi en daarnaast ook nog gewoon mix-voer. Ik geef hem ook vaak appeltjes ed. Weten jullie misschien wat dit nou precies voor ziekte is? Hebben jullie hier toevallig ervaring mee? Wat zou ik kunnen doen om dit te voorkomen en wat is nou echt gezond? Moet ik hem nou juist veel rijden om hem fit te houden of juist rust?
Alvast bedankt!
Liefs, Maartje
Ik zou er ook niet al te lang mee wachten de DA te bellen. Als het al is vastgesteld dat het suikerziekte is moet je zo'n paard altijd scherp in de gaten houden. Vooral als je omschakeld van weideseizoen naar paddock. Dit soort overgangen kan zo'n paardje slecht hebben.