Heb een lansvliegende dierenarts ff lief aangeken, die heeft snel een blik geworpen op Tiek. Het zit niet in zijn pezen, die zijn niet warm, hard of gezwollen, ook zijn gewrichten zijn gewoon goed. Het is geen bewegingskreupelheid, maar ook zo'n rug leek zonder knopen, drukkingen of andere narigheid. Als ik meer wilde weten, of goed onderzoek, dan moest ik lanskomen (en flink dokken

Iemand bij mij op stal, raadde butasolidine (oid, zoiets was het, zal de preciese naam navragen). Dit werkte onstekingsremmend en pijstillend. Vergelijkbaar met een asprine volgens haar. Dan zou hij dus gewoon goed lopen, en kon ik heel licht met hem gaan werken, waarna hij als het goed is, na het afbouwen van kuur weer goed moetlopen, omdat een evt. onsteking geremd is, en de rest weer los gewerkt. Mij klinkt het wat vreemd in de oren, ben benieuwd naar jullie mening en/of ervaringen.
Hij (andere DA dan mijn eigen, was bij een ander paard) kon zo snel niks zien, en vermoede dat een zeer grondig onderzoek nodig was voor diagnose, maar hij vermoede niks ernsigs. Het onderzoek was in zijn woorden 'idd niet al te goedkoop

En ik mijn woorden 'idd niet al te rijk'

Verder..tja...hij rent/spring/bokt steigert zodra ik hem de wei opgooi, is harstikke vrolijk, lijkt ogenschijnlijk geen pij te hebben.
Hoop dat jullie me kunnen helpen!