Kentucky Lite E. & Power Plus Mix

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kentucky Lite E. & Power Plus Mix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 09:34

Dit staat erover op internet :

Kentucky Lite E.
Kentucky Lite E. is een exclusieve mix van zwarte en blanke haver, gerst, (gebroken) franse cribs-mais, soyaolie, tarwe en een speciale high-perfomance-vitaminekorrel (met o.a. 250 mg Vit. E; volledig beschikbaar en een hoog gehalte electrolyten).
Kan gevoerd worden aan alle paarden, hetzij als compleet krachtvoer (als "energie-booster", bijv. aan dravers of volbloed-paarden in de draf- en rensport) of als aanvullend voer naast een ander krachtvoer.

Power Plus Mix
'High Energy-muesli met mais- en gerstvlokken en zwarte haver, nu verrijkt met extra electrolyten. POWER-PLUS Mix bevat zeer weinig eiwit en veel energie.
Het wordt o.a. zeer veel gevoerd in de wat intensievere sporten (m.n. in dressuur, drafsport, rensport en endurance). Volbloeden hebben vaak een wat lager lichaamsgewicht en moeten uit minder voer meer energie halen. POWER-PLUS Mix zorgt daarvoor.

- Kan dit voer ook gebruikt worden om je paard wat dikker te krijgen Lachen ?
(Aangezien er Maïs & Gerst inzit)
- Waarom zijn jullie dit voer gaan voeren en wat voor effect/resultaten gaf het ?

MyWishMax

Re: Kentucky Lite E. & Power Plus Mix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:01

Ik ben dit gaan voeren om Max heter te krijgen en juist niet zo aan te laten komen. Ik zou dit dus niet geve om hem aan te laten komen, dan liever gewoon maismeel oid, waar die niet zoveel energie van krijgt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:01

@ Merel ; maar juist van maïs en gerst worden ze dikker .. En dat zit er nou net in Huilen van het lachen

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:05

Wij voeren Kentucky Lite E aan onze dravers en ook mijn fjord krijgt er wat van.
Naar mijn ervaring is het zeker geen voer om je paard dikker mee te krijgen. Onze koerspaarden staan op 5-6 scheppen per dag (Kentucky Lite E en geplette haver) en er zit geen grammetje vet aan hoor!
Mijn fjord krijgt het naast de sportbrok om hem wat heter te maken. En dat werkt uitstekend. Je geeft er wat heter maken betreft zelfs snel teveel van, dat is even uitvogelen. Ook hij wordt er niet dik van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:06

Okee bedankt Lachen Dan kijk ik nog even verder Knipoog

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:33

myn pony's krijgen ook kentucky om ze een beetje heet te maken Knipoog dus je raad het antwoord al Tong uitsteken ghehe..
ik geef myn pony's in de winter altijd smiddag's 1,4 kilo slobbermix en kentucky erdoorheen.. in de slobbermix zitten fijne dingen die ze wel nodig hebben in de winter en ze worden er wat dikker van .. Lachen dusss... dat zou ik proberen.. zit ook lijnzaad in.. gaan ze van glimmen.. en ze kunnen er niet heel veel energie uit halen en als ik jou was zou ik gewoon toch gepofte mais.. ( popcorn Huilen van het lachen ) geven.. dat krijgt soleil ook af en toe.. worden ze echt dik van en halen bijna geen energie uit..

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:37

Ook ik voer mijn paardje kentucky Lite E bij om haar wat frisser te maken, maar nee
ze wordt er niet dikker van. Dan kun je beter slobber van Havens voeren met geplette
maisvlokken, dan heb je ze zo weer wat dikker Knipoog

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:44

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 15:55

Ik voerde in het begin een halve schep 's-morgens en een halve schep 's-avonds bij, dus een
schep per dag, maar ze is nu zo fris dat ik naar een halve schep per dag terug ben gegaan.
Als mijn andere merrie straks hersteld is ga ik haar helemaal op de kentucky Lite E zetten, die mag wel wat frisser worden en blijven namelijk, maar hoeveel ik dan ga voeren weet ik nog niet, doe ik even in overleg met de man waar ik mijn voer koop, die heeft er echt superveel verstand van Knipoog

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 17:45

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 18:47

kitty_gomez schreef:
Hallow,

ah fijn dat ik dit topic tegen kom zeg!

ik probeer mijn pony ook wat frisser te maken, ik heb nu een zak muesli gekocht met daarin geplette haver, ik weet nog niet of het werkt, heb nu nog muesli zonder haver Clown zak moet eerst op!

hoeveel scheppen voeren jullie van Kentucky Lite E. of Power Plus Mix?
als dit namelijk niet werkt, ga ik dit ook proberen

Nou.. power plus mix worden ze dus niet echt heet van.. Lachen kentucky wel.. zit veel haver in.. ik voer het 3/4 tot een kilo.. smíddags dan.. Lachen moet je zelf even bepalen.. myn pony's gaan dan niet de wei op en moeten best zwaar werk verrichten.. Lachen

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:48

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:21

Ik gebruik nu Kentucky lite E, ik merk eigenlijk niet dat mijn paard heter wordt. Misschien omdat ik maar een halve schep per dag geef. Ik heb ook Power plus gevoerd, dat is echt een muesli, de Kentucky is een granenmix.
Ik gebruik nu de Kentucky lite E omdat die altijd op voorraad is bij de winkel, de Power plus mix moest steeds besteld worden. Ik voer het omdat ik mijn paard nog wat anders wil geven ipv alleen maar brok Lachen

Mijn paard wordt er niet dikker van. Je kunt beter slobber geven als je je paard dikker wilt hebben.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 23:35

Ik geef het beide door elkaar en dan 2 keer per dag een halfje. Als hij die dag loopt, anders is het een zelfmoordmissie om hem dat te voeren zonder te laten werken. Hij wordt er verschrikkelijk heet van

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:14

kitty_gomez schreef:
Hallow,

ah fijn dat ik dit topic tegen kom zeg!

ik probeer mijn pony ook wat frisser te maken, ik heb nu een zak muesli gekocht met daarin geplette haver, ik weet nog niet of het werkt, heb nu nog muesli zonder haver Clown zak moet eerst op!

hoeveel scheppen voeren jullie van Kentucky Lite E. of Power Plus Mix?
als dit namelijk niet werkt, ga ik dit ook proberen

Ik voer mijn fjord 3 keer per dag een kwart schep Kentucky Lite bij zijn sportbrokken en Lucerne. Als ik meer geef wordt ie redelijk onbestuurbaar Tong uitsteken

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:16

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:43

Ik wil voor de Kentucy Lite E gaan. Maar waar kun je die kopen?

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:48

Ik heb een tijdje de Kentucy Lite E geven, maar daar werd ze niet heter van. Integendeel ze vermagerde ontzettend en had geen energie meer. Voor mijn paard was het dus helemaal niet het juist eten.

Nu krijgt zij Derby Compact brok en daar wordt ze wel heter van én mooi rond (een beetje té zelfs...).