Biotine voor het versterken van de hoeven ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Biotine voor het versterken van de hoeven ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 17:38

dit heb ik gehoord
en omdat men haffie last heeft van snel scheurde en afbrokkelende hoeven wou ik dit proberen
nou had ik een paar vragen
* Wat kost het *
* Werkt het echt *
* Wanneer zie je resultaten *

Alvast bedankt


AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 17:42

Ik heb een week geleden vloeibare biotine gekocht en dat kostte (hou je vast) € 28,10. Ik heb dit gekocht omdat de hoeven van mijn paard te kort waren gekapt (staat nu op voorijzers) en dus weer flink moeten groeien. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat het zou moeten werken en de vloeibare beter dan de poedervorm. Ik gebruik het pas een week dus persoonlijk kan ik je niet zeggen of het ook daadwerkelijk helpt. Biotine schijnt de groei van de hoeven te bevorderen.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 17:52

Biotine wordt idd veel geadviseerd bij brokkelhoeven. Bedenk wel dat hoeven langzaam groeien en dat het alleen effect heeft op de nieuw gevormde hoorn. Dus duurt het wel een poosje voordat je wat merkt.

Het is in verschillende vormen te koop in (bijna) iedere ruitersportzaak. Prijzen weet ik niet, dat zal van vorm en merk afhangen.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 18:00

Biotine werkt heel goed, best is kuren van 30 dagen toe te passen en dit te herhalen na elke kapbeurt tot het "oude" slechte hoorn helemaal weg is, en dan af en toe nog 's een kuurtje tussendoor toepassen om de kwaliteit op peil te houden. Het product is inderdaad duur, in om het even welke vorm. Bedenk echter 's hoe makkelijk je zelf geen handenvol geld uitgeeft aan schoenen waar ze zelf makkelijk in loopt ... laat indien mogelijk je paardje een tijdje zonder ijzers, dat sterkt de hoeven ook extra aan en zal het effect van Biotine versterken. Een volledige hoef groeit terug aan in 9-12 maanden tijd, dus die tijd mag je rekenen bij heel slechte hoeven voor je volledig herstel krijgt van het hoorn, wat niet wil zeggen dat je al die tijd moet biotine voeren, maar wat wel wil zeggen dat je pas definitief kan oordelen na die tijd hoe het nu voor jou uitpakt. MVG - SONJA

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 20:23

zonder ijzers kan niet
zo loop al 8 jaar ijzers
hebben we 1 keer geprobeert en zelf op de verharde weg liep ze niet fijn
bedankt
morgen komt onze hoefsmid dus kzal eens vragen of hij het bij heeft
want sommige hoefsmeden zcijnen het bij te hebben en te verkopen

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 12:03

Mijn hoefsmid zegt dat biotine geen nut heeft. Hij zegt dat je de voeten goed nat moet maken en dan de kroonranden goed moet inmasseren met laurierzalf of gewoon hoefvet. Zo bevorder je de doorbloeding en dus ook de groei en het zorgt voor een betere hoefstructuur

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 12:10

Ik gebruik het ook.
Remy had ontzettend slechte hoeven. Eerst de smid langs laten komen, toen heel kort laten bekappen en beslaan (met zooltjes eronder) en elke dag 2 schepjes biotine gevoerd. Na 5 weken de smid weer laten komen om opnieuw te beslaan. Deze keer kon het al zonder zooltjes en de smid vond het super hoe goed zijn hoeven opgeknapt waren.
Ik moet er wel bij zeggen dat je de hoeven van je paardje zo droog mogelijk moet houden want door vocht worden ze juist heel erg slecht.

Ik maak remy's hoeven nu elke dag helemaal schoon met een staalborstel en vet ze goed in (van boven en onder). Remy krijgt nu nog 1 tot 2 keer per week een schepje biotine en zijn hoeven zien er nog steeds heel erg goed uit.

ik krijg het trouwens via mijn hoefsmid en een pot kost 30 euro. Daar doe ik als ik 'm elke dag geef ongeveer 5 tot 6 weken mee.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 12:29


PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 12:39

Leuke test:
Maak met een merkstift een streep op de kroonrand, zo kan je zelf zien hoelang het duurt voordat je paard een "nieuwe hoef" heeft.
De streep moet je natuurlijk wel bijhouden en afentoe nieuw markeren Haha!

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 12:48

Het resultaat van biotine is pas zichtbaar na een half jaar toedienen. Werkt dus verrekte langzaam.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 15:05

Toevallig heb ik het er vorige week nog met een veearts over gehad. HIj vertelde ook dat je goed op de samenstelling moet letten, zusenzo en datendat moet er in zitten. De namen van de ingredienten ben ik kwijt helaas. Misschien weet Jantien welke bestanddelen er echt wel in moeten zitten, het maakt nogal wat uit welke biotine je kiest.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 19:01

okee
vandaag is men hoefsmid geweest
en hij zei dat hetde hoef wel iets versterkt en dat het misschine een goed idee zou zijn om het te gaan voeren
dus heel erg bedankt voor jullie reacties-

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 12:20

Desiree schreef:
Het resultaat van biotine is pas zichtbaar na een half jaar toedienen. Werkt dus verrekte langzaam.


Ligt er helemaal aan welk merk je gebruikt Desiree, bij mij was er overduidelijk veel resultaat na 5 weken !

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 12:36

Lovely schreef:
Toevallig heb ik het er vorige week nog met een veearts over gehad. HIj vertelde ook dat je goed op de samenstelling moet letten, zusenzo en datendat moet er in zitten. De namen van de ingredienten ben ik kwijt helaas. Misschien weet Jantien welke bestanddelen er echt wel in moeten zitten, het maakt nogal wat uit welke biotine je kiest.


ja biotine werk niet zonder zwafel. hij word wel verkocht zonder, maar die werken dus niet.
rozzebottel en knoflook, zeewier appelzaijn werken ook goed.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 04:12

Maudje"]
[quote="Desiree schreef:
Het resultaat van biotine is pas zichtbaar na een half jaar toedienen. Werkt dus verrekte langzaam.


Ligt er helemaal aan welk merk je gebruikt Desiree, bij mij was er overduidelijk veel resultaat na 5 weken !
[/quote]

Ik kan me niet voorstellen dat jouw paard binnen 5 weken tijd een complete hoef aangroeid Verward De reden dat het zo lang duurt voordat je resultaat ziet is omdat de hoef langzaam groeit. Je kunt dus pas resultaat zien wanneer de oude "hoef" van voordat je biotine bijvoerde eruit gegroeid is.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 10:29

Klopt hoor, dat is gewoon onmogelijk, wat wel kan is dat je door bezig te zijn met de hoeven ook 's gaan invetten of weken met de hoeven in een lauw sopje dat ze er beter gaan uitzien, maar de goede groei moet van binnen komen en dat is echt maar na minimum een half jaar en dan ben je nog vlug gevlogen, meestal is het eerder 9 maand tot een vol jaar!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers