Supplementen oude pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zqw39

Supplementen oude pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 18:12

Omdat onze pony nu echt oud aan het worden is(25) zoeken we toch extra mineralen en vitaminen. Ze krijgt elke dag biks ,kuil of hooi, en musli. Dus ze krijgt wel genoeg. Wie kent goede poeders,likstenen en waar moet ik op letten bij de aankoop van zo'n supplement? Knipoog Pony is nog lekker voorwaarts en wordt 2 dagen in de week door mijn zusje gereden

Afbeelding

x

tamary

Re: Supplementen oude pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:16

IS er iets mis met je pony of is het alleen de leeftijd waardoor je extra wil gaan voeren?
Zo op de foto en in je omschrijving zie ik nl geen reden om extra te gaan voeren.

D_GJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:32

tamary schreef:
IS er iets mis met je pony of is het alleen de leeftijd waardoor je extra wil gaan voeren?
Zo op de foto en in je omschrijving zie ik nl geen reden om extra te gaan voeren.

Dit kan je niet zien door de foto . Vork

Want je ziet niet het hele paard Lachen

Ze wilt meer gaan voeren omdat hij oud is .
Dat is heel normaal , want ze krijgen te weinig vitaminen en moeten steeds meer hebben , omdat ze zo oud zijn.

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 18:40

hoi! je hebt gelijk dat je wat extra's wil geven, ze word nu eenmaal wat ouder. wij geven ons hele oude-maar ook hoefbevangen-paard subli seniores priores (slobber) erbij, dat is speciaal voor oudere paarden ontwikkeld. verder voeren wij pavo basic en nature's best muesli en veel hooi, ze doet het er erg goed op.succes groetjes deess

ps denk dat de beweging ook erg belangrijk is, denk dat dat ons ouwetje van 29 de das om heeft gedaan..gelukkig gaat het nu redelijk

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:52

Mijn pony (35 jaar) kreeg altijd gewoon de reformmeusli van havens.
Dat is een meusli met veel granen en olieen.
Mijn oudje kwam hierdoor ook beter uit haar vacht dan dat ik haar lijnzaad voerde.
Kijk ook eens op paardendrogist.nl
Maar zolang het niet echt nodig is zou ik niet teveel poeders bij gaan voeren.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:34

VSW-->VS

lovesjolly25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 01:02

hoi hoi er is niets mis
geef m zo'n knz liksteen en gewoon 2x per jaar een vitaminestoot geven is altijd prima

groetjes marsha

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 01:08

Oude ponies gaan vaak minder goed vitamines en mineralen en de rest wat ze nodig hebben opnemen vanuit het voer. Ook al zit er genoeg in het voer.

Als je helemaal zeker wilt zijn dat de pony alles krijgt wat het nodig heeft, zou ik over gaan op voer voor oudere paarden. Dit is zo samengesteld dat het paardje makkelijker kan verteren. (ligt dan wel vaak aan minder goede tanden, dus minder goed kauwen, dus minder goed verteren)

Subli Seniores priores is zo eentje, kun je als hoofdvoer voeren (wel hooi bijvoeren) of bijvoorbeeld Agrobs senior pre alpin, daar doet mijn oudere pony het heel goed op.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 10:32