Amigo is een shethengstveulen van nu 6 maanden oud. Ik heb hem gekregen toen hij 4 maanden was.
Toen Amigo vier weken was, werd zijn hele manenkam keihard en heel erg dik. Hij werd erg sloom, lag alleen nog maar en wilde niet meer eten of wat dan ook. Er zijn twee verschillende dierenartsen bij geweest die beiden niet weten wat het is. Toen hij vier maanden was kreeg ik hem. Ik heb hem toen direct gespeend en op stal gezet. Zijn manenkam was toen nog steeds keihard en ontzettend dik. Ook was hij nog steeds heel sloom. Ik heb hem zo'n beetje uit het land moeten dragen omdat hij te zwak was om op zijn benen te staan en ontzettend mager. Ik heb hem binnen een bak met veulenbrok gemengd met muesly voorgezet en hij heeft de bak in één keer leeggegeten. De volgende dag vielen er gaten in zijn nek en kwam er dus allemaal pus uit! In de loop van de week kreeg hij allemaal abcessen over zijn hele lichaam die ook allemaal door kwamen. Inmiddels is hij goed helder en eet en drinkt goed. Hij is super allert en kan ook weer fatsoenlijk lopen enzo. Het rare aan het verhaal is dat de abcessen blijven terugkomen. Hij is er hooguit een week of drie van af en dan komt het terug. Hij heeft verschillende keren antibiotica enzo gehad alleen er veranderd niks. Gisteren is de dierenarts weer geweest en heeft ze bloed en pus afgenomen en na het weekend kan ik bellen of er iets gevonden is. Maar ik hoop eigenlijk dat iemand hier misschien iets soortgelijks heeft meegemaakt en/ of verder ideën heeft wat het zou kunnen zijn.
Geen enkel ander dier in de groep is ziek, dus besmettelijk is het niet want hij heeft er tenslotte vier maanden tussen gelopen. Mijn vermoeden is dat het iets is dat bij zijn moeder wegkomt. Dit is haar tweede veulen en de eerste is overleden en had allerlei vage klachten. Omdat ze op dat moment bij de hengstenhouder liep weten we niet wat de klachten allemaal waren maar toen we ze ophaalden was het veulen erg mager en ademde heel zwaar. De volgende dag heeft de dierenarts haar in laten slapen want ze bleek ook compleet uitgedroogd te zijn.
Amigo eet nog steeds erg goed maar blijft toch nog heel erg mager. Het enige wat groeit is zijn buik. Dat wordt nu zo'n hangbuikje en voelt aan alsof die ieder moment kan knappen. De dierenarts vertrouwd dat dus ook niet en denkt dat hij het toch niet zal halen, maar zoals ik al zei, hij is verder echt fit! Eet, drinkt, poept en plast dus wat dat betreft niks aan de hand. Iemand hier enig idee?
Ik heb wat foto's van de plekken, maar je kunt daarop niet zien hoe dik de bulten zijn waar het uit komt.

Succes!
Poepen doet hij inderdaad ook wel en daar is ook niks vreemds aan te zien. de dierenarts is inderdaad gisteren geweest om bloed af te nemen en ze heeft ook wat pus afgenomen en dat wordt nu onderzocht dus hoop dat er wat uitkomt! Heb er inderdaad ook al eens een homeopaat bijgehad maar dat heeft ook niks veranderd. Ik heb net dat stukje gelezen over die ziekte maar het vreemde is dus dat hij verder echt goed is! Het is echt die abcessen wat het punt is. Hij maakt verder absoluut geen zieke indruk. Is ook vrolijk en allert enzo. Hij eet ontzettend goed en voelt zich blijkbaar verder kiplekker want wanneer ik hem naar buiten doe gaat hij even stoomafblazen door rond te scheuren.