Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Leoontjuh schreef:ik zou al sik jou was een DA er naar laten kijken!!
Het zou kunnen dat t droes(is heel besmettelijk voor andere paarden en t is dus noodzakelijk om te weten of jou paard t heeft zodat je maatregelen kan nemen!) is maar kan ook een gewone verjoudheid zijn!!

... 
)....
Feminsky schreef:opletten of t hoesten erger wordt, is het een droge hoest als je knijpt in de keel, of een diepere hoest..doet ze t als ze stil staat of alleen met werken....is de slijmklodder helder of groenachtig/geel(is meestal ontsteking)...is er ander stro of hooi/kuil...wij hebben soms zwart stro en dan raken de slijmvliezen geirriteerd bij de paarden en komt er ook slijm en hoesten....(vindt je t gek met butstro)....
en temeratuur meten en goed kijken of je paard allert blijft...ik heb ook een hoestend paard gehad en heb eerst hoestsiroop gegeven(gewoon voor mensen) en toen dat niet hielp sputolysin gekregen(van DA), 14 dagen lang moeten geven...alles weer over...
succes..ik volg nog wel even om te kijken hoe je paard t doet...
sterkte

romeorowan schreef:Sommige dingen hebben gewoon even tijd nodig om te herstellen. Bijv. griep. Ik verbaas me er altijd weer over hoe snel er toch antibiotica wordt gegeven, terwijl een virus gewoon tijd nodig heeft om te herstellen.
Paard gewoon goed in de gaten houden, in beweging houden maar beslist niet zwaar trainen. Is het dan met een week nog niet over dan kun je altijd nog de dierenarts laten komen.

vincenza schreef:Heb je al laten onderzoeken of hij dampig is?
In dat geval mag jouw paardje nooit erg hard werken tenzij je hem steeds eucalyptusolie laat inademen; je kan dat eerst ook eens uittesten of hij er baat bij heeft wanneer je het in de buurt van zijn voerbak (eronder) bevestigt of opsmeert.
Wat je dan moet merken is of hij minder slijm ophoest; klopt dit dan zou je je DA om een toegespitst onderzoek kunnen vragen.
Dit omdat er dan wel uitsluitsel gegeven moet worden hierover en dat jij dan precies weet wat je wel en wat je niet mag doen.
succes in ieder geval en sterkte met jouw lievelingetje!
), maar zorg wel dat hij beweging blijft houden, hij moet immers het slijm op hoesten. Laat hem niet in de regen staan, doe dan een dunne, dus ongevoerde regendeken op, want het is nu nog warm en hij mag niet gaan zweten dus daardoor verder een kou vatten. Feminsky schreef:ik zou niet een week wachten en aankijken...per dag even kijken en ik denk eigenlijk toch even de DA erbij halen..liever 100x te vroeg dan 1 x te laat de DA erbij...

:D Allemaal bedankt voor jullie reacties! Ik maakte me al zo druk over mijn babytje
Ik ga het in de gate houden mocht hij weer zoiets krijgen haal ik direct de DA er bij..