Wat te doen bij nier klachten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

I_lovedieren

Wat te doen bij nier klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 18:08

Hallo,

Mijn pony heeft vandaan een nieuw zadel gekregen omdat het oude zadel helemaal scheef was. Het is een ijslander, en de verkoopster heeft ons verteld dat wij een IJslander met een lange rug hebben, en wij dus een lang zadel nodig hebben.
Nu zegt de vrouw die de zadels kwam passen dat hij een korte rug heeft en het zadel al die tijd op z'n nieren heeft gedrukt.
Nu zijn we er dus ook achter waarom hij de laatste tijd zo raar deed met opzadellen: hij heeft last van z'n nieren.
Maar mijn vraag was. Wat kan ik het beste doen tegen die nier klachten?
De vrouw van de zadels zei dat we het beste iemand konde laten komen die ons tips geeft en zegt wat voor oefeningen we moeten doen. Maar iemand anders met ijslanders zei dat een homeopatisch middeltje wat eigelijk voor mensen is ook goed helpt.
Wat denken jullie ervan?

merrieveulen

Re: Wat te doen bij nier klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 23:37

ik zou eerst eens een osteopaat laten komen als je een tijdje gereden hebt met een niet passend zadel. niet alleen voor de rug etc. van het dier, maar een osteopaat kan ook dieper ín het paard werken, en de nieren behandelen.

homeopatische middeltjes hebben pas zin als er een diagnose is gesteld, dus deze moet er hoe dan ook eerst komen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 08:04

Ik zou naar een goede dieranarts gaan en je paard goed na laten kijken. Dan verteld die dierenarts wel hoe verder.

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 16:23

Het oude zadel drukte tegen zijn nieren, toch, als ik het goed begrepen heb. Dan is een kort zadeltje toch de oplossing. Het probleem is er vanwege het zadel. of is het de nier die problemen oplevert voor het zadel?

I_lovedieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 16:40

omaas schreef:
Het oude zadel drukte tegen zijn nieren, toch, als ik het goed begrepen heb. Dan is een kort zadeltje toch de oplossing. Het probleem is er vanwege het zadel. of is het de nier die problemen oplevert voor het zadel?

Ja we hebben nu een korter zadel, maar de nier problemen zijn nog niet weg.

I_lovedieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 16:41

Heel erg bedankt voor de reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 16:44

Hoe weet je dat het nierproblemen zijn? Wat zijn de symptomen? Kan het ook zijn dat het zijn rugspieren zijn?

Ik zou toch een DA even laten komen, omdat er voor ons moeilijk te beoordelen is hoe schadelijk een dergelijk zadel kan zijn. Wellicht als de drukking er niet meer is, zal alles vanzelf weer herstellen.

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:51

VSW -> MD

EEEEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 12:15

inderdaad je moet eerst onderzoeken of het wel degelijk zijn nieren zijn en niet zijn rug.
Wat zijn de symptomen?