Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

). Ik zou maar 1x per dag die SP kunnen voeren, zou dat dan ook al wel helpen?

rakni schreef:simodi, ik denk zeker dat jouw paard dit makkelijk binnen krijgt.
Teigetje, ik zou het niet aandurven zo snel bietenpulp te voeren.
Donja schreef:je kan het gewoon met koud water aanmaken (aangezien het toch een aantal uren moet staan, koelt het ook af als je warm water zou gebruiken). Ik gebruik zo'n gewone kiloschep, en ongeveer 1 deel water op 1 deel voer (ietjes minder water, maar probeer even uit wat je paard het lekkerst vind, het moet wel goed weken!). Als hij de slobber lekker vind, zal hij dit ook lusten!

Donja schreef:Dat bedoelde ik ook, ik gebruik iets minder dan 2 delen water op 1 deel voer, anders vind donja het niet echt lekker en laat ze een deel liggen. In de beschrijving hierboven die ik van de subli site heb gehaald staat ook 1 kilo voer op plusminus 2,5 liter water. Echter is een normale gele schep van dit spul lichter dan een gele schep brok bv, dus het komt overeen met 2 op 1
Leliaardje schreef:Brim vindt de Seniores Prioris heerlijk gelukkig. We maken het 's avonds klaar en verdelen het zo goed mogelijk over de dag. Het is wel jammer dat hij het zo snel op heeft. Hij loopt niet hele dagen buiten, dus het is zo wel erg saai op stal. Hij krijgt er luzerne bij, de eerste dagen keek hij daar niet echt naar, maar nu begint hij dat ook wel te eten. Ook geef ik hem nog twee keer daags een halve kiloschep muesli gemengd met basisbrok van Havens.
Als je de Seniores Prioris ziet, snap je trouwens niet dat daar zoveel vezels in zitten.
Teigetje schreef:Leliaardje schreef:Brim vindt de Seniores Prioris heerlijk gelukkig. We maken het 's avonds klaar en verdelen het zo goed mogelijk over de dag. Het is wel jammer dat hij het zo snel op heeft. Hij loopt niet hele dagen buiten, dus het is zo wel erg saai op stal. Hij krijgt er luzerne bij, de eerste dagen keek hij daar niet echt naar, maar nu begint hij dat ook wel te eten. Ook geef ik hem nog twee keer daags een halve kiloschep muesli gemengd met basisbrok van Havens.
Als je de Seniores Prioris ziet, snap je trouwens niet dat daar zoveel vezels in zitten.
Als je het haynet in a bucket voert, dan heb je meer volume in totaal dus meer eetplezier.