Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

om kosten van de hoefsmid te besparen of wat?? gebruik iig geen hoefvet met laurierzalf.Als je dat regelmatig gebruikt gaan de hoeven ook groeien...goed de onder de kroonrand smeren als je wel resultaat wilt
Lise81 schreef:In de zomer groeien de hoeven ook meestal sneller dan in de winter ... maar waarom/waardoor?
). Lenneke_ schreef:Maar mensen maken wel vitamine D aan onder invloed van zonlicht
elizahbep schreef:nee dat doen we maar niet! geen beweging dan!
ik zo dat willen omdat de hoeven van me paard egt super snel groeien, ze moet vaak om de 5 weken, naar de smit. (ze heeft voor ijzers) met geluk doet ze er 7 weken mee. maar dat gebeurt niet vaak
fjordnina schreef:Biotine heeft nauwelijks nut, je moet het heel consequent voeren en na een jaar zul je pas iets van (minimaal) resultaat merken.
Tieme schreef:elizahbep schreef:nee dat doen we maar niet! geen beweging dan!
ik zo dat willen omdat de hoeven van me paard egt super snel groeien, ze moet vaak om de 5 weken, naar de smit. (ze heeft voor ijzers) met geluk doet ze er 7 weken mee. maar dat gebeurt niet vaak
waarom laat je de voorijzers er dan niet af?? als ze toch zo hard groeien moet dit makkelijk kunnen.
Cassidy schreef:Veel beweging en door de beweging goede doorbloeding bevorderen de hoefgroei. Als je de slijtage van de hoeven tegengaat door met hoefschoenen of ijzers te werken, worden de hoeven uiteindelijk steeds langer.
Ik zie duidelijk verschil in de frequentie van beslaan/bekappen in de periode waarin mijn paarden het land op kunnen en helaas op stal moeten staan...
Hoeven langzamer laten groeien kan door het ontzeggen van de nodige beweging. Maar of je dat wilt?