troep uit oog.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arethe

troep uit oog.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 11:49

Hallo bokt,

bij ons op stal lopen op dit moment 3 van de 4 paarden rond met een traanoogje, waar ook prut uit komt.
Nu maken wij het twee maal daags schoon met een schoon washandje en gekookt water, maar is er nog meer wat je hier tegen kan doen?
Ik heb de voorplukken ook al ingevlochten zodat de haren er niet inhangen, maar verder nog tips..?

bacardi2001

Re: troep uit oog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:54

Mijn paardje heeft dit ook heel vaak, zijn ooglid is beschadigd.
Maar ik haal hier meestal wat zalf voor bij de dierenarts. Kan je bij ons gewoon ophalen. Dit moet je dan in de ooghoehen van het paard smeren en binnen een paar dagen zijn de ontstoken ogen weg.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:13

VSW-->MD

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 07:03

wat wij hebben gedaan in een zelfde geval (en bij een braaf paard Tong uitsteken ) is met een spuitje met lauw warm water het oog uitspoelen. Dus 1 iemand houd het paard góéd vast, terwijl de andere met 1 hand het oog ietsje open houd, en met de andere het oog snel en voorzichtig doorspoelt met water. Zo spoel je ook vuil dat echt in het oog zit weg. de paarden vinden het niet echt leuk, maar het helpt wel.
Mijn tante had het erover dat ze hetzelfde deed, maar dan met, melk of karnemelk, kan me ff niet meer bedenken welke van de 2. dit omdat dat zachter voor de ogen is neem ik mij te herrinneren. maar gewoon water werkt ook.

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 07:15

Even een stipje... Mijn paard heeft dit ook, al ruim 2 maanden Bloos , heb inmiddels een zalfje voor zijn oog gehad (anitbiotica) alleen werkt ook dit nog niet. Heb het ook regelmatig eerst met een schoon doekje met afgekoeld gekookt water gedaan, ook dit werkte niet. Anders maar weer de veearts laten komen.

Sanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 07:27

Wij doen het bij de lammetjes altijd met lauwe thee.. Na het thee drinken gewoon een beetje af laten koelen en daar het oog mee deppen. Een tijdje een goed doordrenkt doekje op het oog houden en die steeds weer nat maken. Dan haal je er ook een hoop rotzooi uit. Bij de schapen werkt het iig!

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 17:19

Oke, dank jullie wel voor de reacties. Zal ze uitproberen.
iemand raadde mij ook leventraanzalf aan.. iemand ervaring mee?

anoukbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:46

ik heb ook gehoord dat je thee kunt gebruiken weet het niet zeker.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 17:50

kamillethee is hier ook goed voor.