Bijvoeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uphill

Bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 22:38

Ik geef mijn ouwe ruin van 30 jaar sinds kort vruchten en groenten zoals appels, peren, meloenen, komkommers om zijn vitamines op pijl te houden. Buiten dat geef ik hem ook nog extra vitamine spuiten om de drie maanden.

Mijn vraag is : doe ik er verstandig aan om hem veel vers fruit en groentes te voeren ? Het moet namelijk niet het doel voorbij schieten.

PBA_

Re: Bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:41

ik denk niet dat het nut heeft. paarden zijn grazers en eten verder geen groentes. weet verder niet of je groente geeft wat onder de nachtschades valt want dat is giftig voor paarden. gewoon goed brok met voldoende vitamines moet voldoende zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:44

VSW --> VS.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:11

Laat je paard regelmatig eens grazen op een plek waar veel verschillende planten en grassen zijn (stukken gras in het bos bijvoorbeeld, plaatsen waar niet bemest wordt) Dan kan je paard precies eten wat hij nodig heeft. Wat giftig is laten ze echt wel staan.
Ook nog eens heel interesant om naar te kijken. Uit wat je paard aan kruiden en grassen eet kan je precies zien hoe het lichamelijk met hem gesteld is.

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 08:14

Paarden maken hun eigen vitamine C aan. Als je met die reden fruit geef, is dat dus niet echt nodig.
Ik zou jouw paard summerfit koek van Pavo geven als vitamine supplement. Zo krijgt hij dagelijks zijn vitamines binnen. Zo kan hij meer opnemen dan bij af en toe een shot.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 09:29

In Fruit zit veel suiker. Daarom zou ik het lekker zelf op eten en niet aan je paard geven, die niet zo goed tegen veel suiker kan Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 01:29

Koop pavo koeken voor je paard daar zit alles in wat hij nodig heeft, kijk maar eens op www.pavo.net