Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Alleen haar hoofd en het bekende gelpad-vorm op de rug zijn nog ongeschoren. Ook die worden aangetast (het hoofd echter niet, maar het is ook niet haar gehele lijf). De deken heb ik beide keren niet gewassen voor het scheren, daar stond ze dus al een tijd onder, en krijgt er een ander bovenop. Na de infectie zijn de dekne s uiteraard wel behandeld met Imaverol.
shaneen fabienne schreef:Het lijkt me onzeker of deze deken wel schoon is na de behandeling, maar ook kan het aan de deken zelf liggen. Wat voor materiaal is de deken? Misschienmoet je er wel een van ander materiaal kopen?
Waar haal je je scheerapparaat vandaan? Is dat wel ontsmet?
Heeft de DA met een huidmonster onder de microscoop geconstateerd dat het schimmel was?
), hier ben ik niet avn overtuigd. Het was lang niet gebruikt, maar dat zegt niks. Inmiddels is ook Tiko ermee geschoren, zonder schimmel of andere infecties te krijgen.
)? Dat de kussens misschien beweegde (paste niet lekker meer)?
Zodra Navy langer dan 3 weken rust heeft (en dus alleen in de wei staat, wandelen, poetsen, VrijheidsDressuur endergelijke), zie je haar wegkwijnen. Weerstand gaat achteruit, ze verliest d´r glans, wordt verkouden, chagerijnig, staat maar een beetje in een hoekje.. Echt een ongelukkig beestje. De hele winter komt ze dus niet door op die manier. Daarom heb ik besloten wat gas terug te nemen (2 rustdagen extra per week, geen conditietraining, wat relaxen, kortere ritjes) en om de zoveel weken een week rust te geven. Als het goed is is de conditie dan zodanig afgebouwd dat een week rust geen kwaad kan, en heeft ze geen last van acheruit lopende weerstand en blijft ze er mentaal zin in hebben. Echter, gigantisch veel zweten bevorderd het rijden niet, en voor ze van die vacht af is, is het wedstrijdseizoen ook al weer aan de gang..
) wat de basisenting precies was. Dat hoor je te weten, als VA. Maar goed, ik heb er nu een op het oog, waar ik alleen goede verhalen over heb gehoord..
we hebben van elke meter genoten, maar we hebben het vooral ook zwaar gehad. Nu dus lekker mentaal en fysiek bijkomen, dan kunnen we er volgend jaar weer tegenaan