Hoi Allemaal, een kennis van mij, die gooit elke dag een aantal peren bij m'n pony's in de wei, maar mogen paarden nou eigenlijk wel regelmatig peren? Gaat dat dan niet gisten in hun maag of zo? Ik reken op jullie raad!
Oscar
Forumcoördinator
Geplaatst: 25-10-02 09:42
Ja hoor, dat mag best ! Mits natuurlijk niet al te extreem, maar dat is eigenlijk met alles. Paarden zijn over het algemeen dol op peren, je zult ze er een groot plezier mee doen !
DubbelFun
Geplaatst: 25-10-02 13:07
Fruit is altijd goed voor paarden. Maar er mogen geen al te vieze plekken aan zitten. Zéker geen boorwespen in zitten. En natuurlijk géén schimmelplekken. Best kunnen ze ook niet al te rijp zijn. Door de omzetting van de aanwezige suikers naar alkohol (verteringsproces) kán je paard dronken worden
Persoonlijk ben ik er geen voorstander van dat anderen ongezien mijn paarden voeren. Ook al is het nog zo goed bedoeld, uit onbekendheid kunnen ze snel iets verkeerd krijgen toegestopt.
rebati
Geplaatst: 25-10-02 13:32
hier staat ergens nog een topic over wat voor fruit paarden allemaal mogen. ze mogen idd peren.
SANEX
Geplaatst: 25-10-02 14:14
dit topics staan nog op deze bladzijde dat zijn Peren en Paarden en Groentjes en Fruit kijk hier maar s daar staat heel veel over wat je ze kunt voeren Misschien voortaan eerst de zoekfunctie gebruiken?