Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kendra schreef:Misschien een keer een andere smid proberen? Drie jaar geleden kregen wij een paard op stal met een soortgelijk verhaal, ook speciaal beslag, springschoenen, extra vaak verleggen enz. Sinds ze door onze smid wordt gedaan gaat er tussendoor geen ijzer meer af. Ik zeg niet dat je geen goede smid hebt hoor- maar het kán er mee te maken hebben.
Lalidan schreef:Wat doet ze dat ze de ijzers eraf trapt? en zijn de ijzers niet te breed voor haar? wat ik nogal eens tegenkom zijn ijzers dienet ietsie breder zijn dan de hoeven, zodat er een keurig randje ontstaat waar het paard van op kan staan. Tja, dan heb je dus inderdaad om de haverklap je ijzer los zitten.
Wat zegt je hoefsmid er trouwens van?
swatch schreef:Als het voorijzers zijn, dan zouden ook de takken aan de lange kant kunnen zijn. Idd misschien even overleggen met de hoefsmid, voor hem ook niet leuk als hij elke keer terug moet komen.
Kendra schreef:Misschien een keer een andere smid proberen? Drie jaar geleden kregen wij een paard op stal met een soortgelijk verhaal, ook speciaal beslag, springschoenen, extra vaak verleggen enz. Sinds ze door onze smid wordt gedaan gaat er tussendoor geen ijzer meer af. Ik zeg niet dat je geen goede smid hebt hoor- maar het kán er mee te maken hebben.