Goed aardige Tumors

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dressagechic

Goed aardige Tumors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 14:47

Hallo Allemaal,
Ik heb dringend tips en advies nodig. Mijn merrie heeft op de huid op 2 verschillende plaatsen een kaale buld met heel reuw huid. De arts zegd dat het goedaardige tumors zijn, maar dat ik ze moeten laten zitten totdat ze groeien, maar ze zitten op een ongelofelijke lastigge plek... net waar de singel zit. Met dit is het net moeilijk, want de bultjes schuren heel snel open en gaan dan best hard bloeden. Aangezien de arts vind dat ik ze moet laten zitten, wil ik weten of iemand iets weet van een goeie zalf of een ander sort beschering voor onder het rijden. Het eenige wat ik nu kan doen is afwisselen met rijden en longeren, als ik rij moet ik een bandage om de singel heen draaien, en nog gaan ze open. Ik heb echt hulp nodig.
Groetjes,
~Rachelle~

moislief

Re: Goed aardige Tumors

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:49

Misschien dat je zonder zadel kunt rijden?

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:46

Bontje om de singel?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:53

bontje om de singel anders zadelloos of niet rijden? mijn pony had vorig jaar een bultje bij de singel (trap van ander paard) en ik heb gewoon niet gereden, paard gaat boven mijn plezier.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:54

Ik zou ze toch even weg laten halen, is maar een kleine ingreep.
Plekjes die telkens open gaan door het schuren worden sneller kwaadaardig... en waarom zou je wachten tot ze gaan groeien?
Ze heeft er toch nu al last van... Verward

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:55

en wat zegt de da hier over?? dat je ze open maakt met de singel.
Ik zou eerst even met de dierenarts gaan praten. maar zoals laarjuh al zei, paard gaat boven jou plezier

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 09:33

Er zijn singels te koop die in een banaanvorm lopen, wellicht zou dat een oplossing kunnen zijn? Maar dan wel een tijdelijke oplossing, ik zou ze toch weg laten halen denk ik, op die plek heeft je paard er alleen maar last van en dat kan alleen nog maar erger worden.

Ik vind dit meer een probleem voor Medisch dus ik verplaats je topic even.

VSW-->MD

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:34

Zoek even op sarcoiden met de zoek functie dan vind je genoeg informatie hierover.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:16

Misschien kun je je singel zelf zo aanpassen (verdikkingen in de singel aanbrengen bijv. boven en onder de plek) dat het plekje vrij blijft van druk.