Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

detour schreef:Ben je al naar een arts geweest? Zo ja, wat raadde hij je aan? Heb je wel eens van sandclear gehoord? Verder is scheutje zonnebloemolie dagelijks door het wat brokjes ook een mooi preventief middel. Echter kan je veulen maagzweren of i.d. hebben. DA lijkt me echt noodzakelijk.
detour schreef:Als een veulen kerngezond is eet het geen zand. Daar is een oorzaak voor; wij hebben zo'n veulen op stal gehad, had maagzweren en een verminderd immuunsysteem. een veulen helemaal binnehouden is zeer slecht voor de ontwikkeling, ze hebben licht en beweging nodig.
Met Pavo veulenmelk kun je wat brokjes mengen en eventueel door de fles kun je wat sla olie doen.
itske schreef:detour schreef:Als een veulen kerngezond is eet het geen zand. Daar is een oorzaak voor; wij hebben zo'n veulen op stal gehad, had maagzweren en een verminderd immuunsysteem. een veulen helemaal binnehouden is zeer slecht voor de ontwikkeling, ze hebben licht en beweging nodig.
Met Pavo veulenmelk kun je wat brokjes mengen en eventueel door de fles kun je wat sla olie doen.
Heb net nog de kliniek gebeld en die zijn heel duidelijk.
Wat is belangrijker , wil je dat zijn maag darm gestel weer goed komt of wil je hem toch buiten zetten omdat dat beter is voor zijn ontwikkeling .
Ik neem aan dat de kliniek weet waar ze het over hebben.(zeer gerenomeerde kliniek).
Ik moet maar even door de zure appel heen bijten zeggen ze.
Wilawander schreef:Ik heb hier nog een halve emmer staat met de zaadjes die in sandclear zitten. Deze helpen erg goed en moet je oplossen in water. Deze brei kan je dan in een spuit aan je veulen geven. Bij intresse kan je het wel overnemen.
detour schreef:itske schreef:
Heb net nog de kliniek gebeld en die zijn heel duidelijk.
Wat is belangrijker , wil je dat zijn maag darm gestel weer goed komt of wil je hem toch buiten zetten omdat dat beter is voor zijn ontwikkeling .
Ik neem aan dat de kliniek weet waar ze het over hebben.(zeer gerenomeerde kliniek).
Ik moet maar even door de zure appel heen bijten zeggen ze.
gebeld? Is dat je veulen laten onderzoeken?![]()
Nou, als het een geromeerde tent is, lzouden ze imo moeten toegeven dat de oorzaak aanpakken beter werkt dan telefoontje afdraaien.
Want het dier heeft dus geen arts gezien?
detour schreef:Wilawander schreef:Ik heb hier nog een halve emmer staat met de zaadjes die in sandclear zitten. Deze helpen erg goed en moet je oplossen in water. Deze brei kan je dan in een spuit aan je veulen geven. Bij intresse kan je het wel overnemen.
Is idd goeie, kreeg "ons"veulen destijds ook, al vond hij het erg goor, dus ging het met wat melk erbij of ander lekkers..
Geeft altijd stress, een veulen moeten spuiten als het iets goor vindt. het dier wilde ook geen melk uit de fles, sloeg met zjin voorbenen, maar uiteindelijk zijn de pogingen geslaagd geweest.
Het dier ging een paar uur odner toezicht naar zand happen, correctie, en dan ging het wel, hij had snel genoeg door dat het niet mocht. Echter had hij maagzweren (is in utrecht geweest) en later is hij door osteopate behandeld tegen leverbot, hij heeft pijn gehad en men denkt dat zand eten endorfine aanmaakte en zijn pijn verdrong. inmiddels is hij op alternatieve wijze kerngezond en staat op de klei want dat vindt hij vies.
Als hij drie is gaat hij op zand. Kijken of hij van zijn kwaal destijds een gewoonte heeft gemaakt.
detour schreef:Dat kon ik niet uit je tekst halen, je meld alleen over een telefoontje bij een kliniek. Vandaar mijn conclusie.![]()
maargoed, je wilde advies, ik geef je dat op basis van een klassiek voorbeeld, echter heeft je telefonotje meer betekenis voor je en die bezoeken ook.![]()
DAt is dan toch prima?![]()
En wat is dan de oorzaak bij je veulen?