Onrustig hoofd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dancer_joey

Onrustig hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 01:39

Mijn 12 jarige ruin is de laatste tijd erg onrustig met zijn hoofd.
Hij schud er heel erg mee (het lijkt op heftig ja knikken laat maar zeggen maar soms ook gewoon schudden). Hij doet dit zowel met rijden als gewoon in de wei of met poetsen etc. Dit heeft hij nooit eerder zo erg gedaan tuurlijk wellis als er een vlieg zat maar niet zo extreem als wat hij de laatste tijd doet. Hij doet het ook als er zover ik kan zien geen vliegen zijn. Hij zit tijdens het poetse ook vaag zijn neus tegen de paal waar hij aan vast staat te schuren dit deet hij anders ook niet.
En hij heeft meer last van de dazen steken dan wat hij andere had ze jeuken veel meer volgens mij ik weet niet of dit iets met het hoofd schudden te maken heeft..
Is er iemand die een iddee heeft hoe het kan komen dat hij zo met zijn hoofd schud en wat ik er aan kan doen?

Dancer_joey

Re: Onrustig hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 01:41

Ow en ik weet niet of dit ook nog van toepassing is maar hij heeft gevoelige luchtwegen maar daar heeft hij de laatste 2(?) jaar geen last meer van gehad.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 01:53

Is ie niet geprikt oid. in zijn neus?
En ook al heeft ie van zijn gevoelige luchtwegen, 2 jaar lang geen last meer van gehad, het kan zo maar weer op komen dagen Knipoog

Dancer_joey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 01:55

Zou kunnen maar dan zou je toch iets van een bult ofso zien?
Ja dat weet ik maar ik bedoel dat hij de symptomen die die toen had nu niet meer heeft.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:33

Misschein mijten in de oren, dan moet jer druppeltjes in doen.
Ook kunnen er lange haren kriebelen, of afgeknipte haren in de oorgang zijn gevallen.
Of zoals het bij ons was, gewoon een tik nerveus, die soms weer opzet en soms weggaat...

Dancer_joey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 13:36

Die mijten kun je dat zien of?
Ik deek niet als het een tik is altans dat hoop ik maar hij is van zich zelf heel rustig enzo en niet nerveus...

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:39

Nee, moeilijk, de DA neemt een kleine swab of afkrabsel en onderzoekt dit dan. ALs het heel erg is, dan zie je wel korsten in het oor.

Dancer_joey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 13:42

Hm dan moet ik misschien toch maar even de dierenarts erbij halen (zal mijn moeder blij mee zijn).

Iemand op stal dacht dat hij misschien een allergiese reactie ergens op had waardoor hij hoofdpijn krijgt en dat hij daarom met zijn hoofd schud.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:44

Het klinkt als een headshaker als ik het zo lees (maar wellicht zit ik er helemaal naast hoor!). Ik zal je even een linkje pb-en.

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:07

Zou er toch voor de zekerheid maar even een DA bij halen, dan weet je tenminste zeker wat er aan de hand is met je paard.
Die kan het denk ik beter beoordelen dan wat wij hier zo via de computer kunnen.

Greet1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:05

Ikdenk ook dat een dierenarts beter in staat is om een oordeel te vormen. Maar het lijkt inderdaad op een headshaker.

Dancer_joey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 23:41

We zijn nu sinds 2/3 dagen met een homeopatish middel begonnen is zien of het helpt.