Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

omaas schreef:Als snot doorzichtig is, maak ik me geen zorgen, wordt het wit, weet ik dat de kans grooter wordt dat de volgende kleur groen gaat worden.
Ik persoonlijk, zou meer achter mijn oren gaan krabben als de snot van mijn paard wit is. Is jouw paard niet allergisch voor stof of staat zij niet in een tochtige stal?

Celinee schreef:omaas schreef:Als snot doorzichtig is, maak ik me geen zorgen, wordt het wit, weet ik dat de kans grooter wordt dat de volgende kleur groen gaat worden.
Ik persoonlijk, zou meer achter mijn oren gaan krabben als de snot van mijn paard wit is. Is jouw paard niet allergisch voor stof of staat zij niet in een tochtige stal?
Hier zou ik inderdaad even goed naar kijken. Maar zolang je niet aan haar merkt dat ze zich niet fijn voelt (tong uit haar mond bij het rijden, beetje sloom, njaa dat ze zich anders gedraagt dan normaal) zal er wel niet zoveel mis zijn..
succes mee!
Heeft ze het trouwens al lang?
-x- Céline
Ireentjuh schreef:hey ja dat is een goede dat ga ik doen bedanktIs het wit of doorzichtig snot?
Doorzichtig kan in elk geval geen kwaad.
Wit snot had mijn haflinger ook een paar jaar geleden, ze was ook vaak wat benauwd na het rijden (grote neusgaten), terwijl ze verder niet echt een slechte conditie had.
Het ging niet vanzelf over, dus toen ik op de kliniek was voor een kreupelheidsonderzoek heb ik toch maar even een bronchoscopie laten doen. Wat bleek, ze had wel degelijk geirriteerde luchtwegen. Er zat te veel slijm in en de splitsing tussen de bronchieen was verdikt. Waarschijnlijk als gevolg van een stofallergie.
Evita heeft toen een kuur ventipulmin gekregen en ik heb haar zo stofvrij mogelijk gezet (buitenbox, kuilgras, zoveel mogelijk buiten). Sindsdien heeft ze nooit meer last van een snotneus gehad en na het rijden was ze niet meer benauwd.
Als je de mogelijkheid hebt, zou je eens kunnen proberen of het verschil maakt wanneer je je paard stofvrij zet.