Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
AafkeB schreef:Vanmorgen is de d.a. geweest, een andere. Degene die ons het eerste advies had gegeven heeft niet veel uitgelegd. Ook niet verder gekeken. Was ook niet mogelijk. Winsor heeft een behoorlijks angst ontwikkeld voor d.a.-en. Hij lijkt ze op een afstand te ruiken en begint gelijk te snuiven.
Ook degene die er vanmorgen was heeft niet kunnen voelen. Wel kijken naar de bewegingen, wat ze uitgebreid heeft gedaan. De conclusie die te trok was een 'losse knie' links (het litteken van de draadwond zit rechts) Door hem gedoseerd 'aan het werk te zetten' leek het haar heel goed mogelijk dat de kreupelheid weg zou gaan. Te weinig spierontwikkeling. M.a.w. wat mij betreft verdient hij een kans bij ons. Nu nog overleggen met m'n man en 'oude' eigenaar (die nog op vakantie is)... wat we gaan doen.
We zouden ook nog foto's kunnen laten maken, maar dat wordt te duur. Plus dat Winsor dat op dit moment (naar mijn idee) niet trekt. Voorlopig wat mij betreft geen d.a.-en meer aan zijn lijf.

Cassidy schreef:Om te beginnen hoop ik dat je ervan hebt geleerd om nooit een pony ongekeurd te kopen. Ik hoop dat het idd alleen maar om een losse knie gaat, en niet om OCD oid. Paard achteren laten beslaan (daarbij binnendoor laten zetten) kan helpen, verder flink aan het werk zetten om spieren te kweken, daarbij uitkijken voor overbelasting, vooral in zware grond. Straks ben je van die losse knie af en er een peesblessure voor terug...
AafkeB schreef:Een klinische keuring hoeft ook niet de hele wereld te kosten en kan een hoop ellende voorkomen. Stel nu dat de pony op korte termijn dusdanig kreupel gaat dat gedegen onderzoek door een dierenarts/-kliniek noodzakelijk is? Dan ben je meer geld kwijt dan wanneer je van te voren had besloten een klinische keuring uit te laten voeren.Ik hoop dat je je realiseerd dat niet iedereen zomaar de mogelijkheid heeft een paard te laten keuren. Het feit dat mijn man het er eindelijk mee eens was een pony te kopen was al onvoorstelbaar.
Marije_jiplover schreef:AafkeB schreef:Een klinische keuring hoeft ook niet de hele wereld te kosten en kan een hoop ellende voorkomen. Stel nu dat de pony op korte termijn dusdanig kreupel gaat dat gedegen onderzoek door een dierenarts/-kliniek noodzakelijk is? Dan ben je meer geld kwijt dan wanneer je van te voren had besloten een klinische keuring uit te laten voeren.Ik hoop dat je je realiseerd dat niet iedereen zomaar de mogelijkheid heeft een paard te laten keuren. Het feit dat mijn man het er eindelijk mee eens was een pony te kopen was al onvoorstelbaar.
Of het vedriet als blijkt dat de pony iets mankeert wat nooit meer goed gaat komen, of dat je de pony terug kan brengen bij de verkoper, maar je kinderen zich er al aan gehecht hebben.
Dus ik kan me nooit zoveel voorstellen bij mensen die 'bezuinigen' op een klinische keuring en kan me dus helemaal vinden in het advies van Cassidy om in het vervolg een pony wél klinisch te laten keuren.
AafkeB schreef:Marije_jiplover schreef:Een klinische keuring hoeft ook niet de hele wereld te kosten en kan een hoop ellende voorkomen. Stel nu dat de pony op korte termijn dusdanig kreupel gaat dat gedegen onderzoek door een dierenarts/-kliniek noodzakelijk is? Dan ben je meer geld kwijt dan wanneer je van te voren had besloten een klinische keuring uit te laten voeren.
Of het vedriet als blijkt dat de pony iets mankeert wat nooit meer goed gaat komen, of dat je de pony terug kan brengen bij de verkoper, maar je kinderen zich er al aan gehecht hebben.
Dus ik kan me nooit zoveel voorstellen bij mensen die 'bezuinigen' op een klinische keuring en kan me dus helemaal vinden in het advies van Cassidy om in het vervolg een pony wél klinisch te laten keuren.
Natuurlijk, ook ik zou het liefst alles perfect doen en volgens de wegen die het allerbeste zijn... maar soms kan dat nu éénmaal niet. Wanneer ik bij voorbaat een klinische keuring had geëist had hier nooit een pony in het land gestaan. Dat we pech hebben dat er iets 'is' is vreselijk jammer. Soms gaan die dingen "gewoon" zo.. waarom weet ik ook niet.
Dat jij je daar nooit zoveel bij kan voorstellen begrijp ik, hoop alleen dat je ooit begrip op kunt brengen voor 'de andere kant'.. en er enige nuance mogelijk is qua wat je hier schrijft (als mod.-zijnde)

Cassidy schreef:Leuk duo zo, ik hoop dat je vorderingen ziet als je eenmaal met hem aan het werk kunt...
Aukelizzy schreef:Gelukkig dat je hem een kans gegeven hebt!
Heb je er ooit al eens een osteopaat o.i.d. bijgehaald?
Ik lees dat hij toen hij heel jong was een flinke draadwond opgelopen heeft. Nu zit de onregelmatigheid wel aan de andere kant maar kan het niet zijn dat hij toen iets anders erbij opgelopen heeft in bv zijn rug?
Zomaar een gedachte hoor, ik heb ook gelezen dat hij een losse knie had.
Hoe dan ook lekker dat het zo goed gaat.