Ringworm bij jezelf *update* t is echt zo :(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 15:23

mijn dochter heeft het ook.
Gisteren naar de HA geweest en volgens de onze is besmetting van mens op mens niet tot nauwelijks aanwezig.....
Moet er wel bij vertellen dat ze "maar" een vlekje heeft op de hals, deze jeukt niet maar wordt wel steeds groter.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Ringworm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 22:59

Ik heb 2 hele grote plekken, zonder dat het een puist betreft Tong uitsteken
Mee naar de dokter,omdat het erg zeer deed.
Die zei na het vluchtig bekeken te hebben dat het gewoon steenpuisten zijn.
Maar daar staan toch koppen op?
Het vel laat bij mij ook los in het midden.
Ik heb Betadine-scrub gekregen (paardenmiddel Haha! )
Deed het ook wel zeer bij jullie?
sorry voor dit lekkere verhaal......

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 23:15

Ik heb een plekje op mijn rug.Jeukt ook niet maar heeft duidelijk de vorm van ringworm.Omdat ik een beetje tegen medicijnen ben ga ik het eerst op de ouderwetse manier proberen weg te krijgen:eerst insmeren met citroensap en daarna met margarine(is me in een ver verleden ook gelukt op deze manier)Waar ik het van gekregen heb is me een raadsel.De paarden,katten en honden hebben er in ieder geval geen last van.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 00:52

uit voorzorg houd ik de washanjes en handoeken ed apart van de spullen die de rst gebruikt.

Verder doucht mijn dochter zich 2 X daags en wassen gebeurd met jodiumzeep...
Dan heeft ze een of andere zalf voor op de plek, 2 X daags.
en maak ik die plek schoon met een dettoloplossing..... kijken wat het word

Afgelopen voorjaar herste hier krentebaard.... ok een leuke huidziekte.

Alles apart gehouden en toch de een na de andere besmet....bij de ene was het over kreeg de volgende het....
toen de tweede het had, fles dettol gekocht en allemaal gewassen met die oplossing, werkte beter dan de zalfjes en cremes van de HA, met alle respect.
De zalfjes en cremes ben ik bij de betreffende kids wel door blijven gebruiken..... En wil dus absoluut niet de HA voorbij gaan door te zeggen dat dettol of andere produkten beter zouden zijn dan een advies inwinnen bij een HA.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 22:47

Alane schreef:
uit voorzorg houd ik de washanjes en handoeken ed apart van de spullen die de rst gebruikt.

Verder doucht mijn dochter zich 2 X daags en wassen gebeurd met jodiumzeep...
Dan heeft ze een of andere zalf voor op de plek, 2 X daags.
en maak ik die plek schoon met een dettoloplossing..... kijken wat het word

Afgelopen voorjaar herste hier krentebaard.... ok een leuke huidziekte.

Alles apart gehouden en toch de een na de andere besmet....bij de ene was het over kreeg de volgende het....
toen de tweede het had, fles dettol gekocht en allemaal gewassen met die oplossing, werkte beter dan de zalfjes en cremes van de HA, met alle respect.
De zalfjes en cremes ben ik bij de betreffende kids wel door blijven gebruiken..... En wil dus absoluut niet de HA voorbij gaan door te zeggen dat dettol of andere produkten beter zouden zijn dan een advies inwinnen bij een HA.

Denk je dat ik het over hetzelfde heb?
Deed het ook zeer bij je kinderen?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 00:52

Krentebaard deed geen pijn maar jeukte wel enorm......

De ringworm infectie de mijn dochter nu heeft (geen idee waar ze die nu heeft opgelopen) heeft ze geen last van, geen jeul ed, zolang de plek onbedekt blijft...
Mijn middeltjes icm de zalf van de HA helpt wel, in zoverre dat de plek niet groter word.

Zal de plek eens omschrijving:
Ronde vorm, begon als een plekje die eruit zag als een zuigplekje veroorzaakt door bijv. stift dopje, rode dikke rand en in het midden meer rozig.
Nu is de plek iets groter dan een 2 euromuntstuk, de rand dik en rood en in het midden roze en schilferig, en als je goed kijkt zie je ringen deze ietwat breed maar dan moet je goed kijken...

De HA denkt dat het ringworm is, ze moet de zalf een week gebruiken en als er geen verbetering is moet ze terug voor een schimmelkweek...

Heb ook gelijk de DA gebeld over onze dieren, zijn toevallig allemaal nagekeken en geent, die sloot absoluut uit dat ze deze van mijn dieren had gekregen... Britt (mijn dochter, heeft geen contact gehad met andere dieren zover ze zich kan herinneren....)
Da heeft gezegd dat ik maar eens met haar bij hem langs moet komen om die plek te laten bekijken, zodat hij kan nagaan of er gevallen zijn met dieren hier in de omgeving die een soort gelijk huidprobleem hebben.
Maar ook de Da vertelde mij dat besmetting van mens op mens minimaal is tot niet aanwezig mits de plek niet op handen of gezicht zit, het nieuwe "slachtoffer" moet direct contact hebben met deze plek om besmet te kunnen raken. Britt heeft de plek op haar hals zitten, knuffeldierplek noemde de DA het....

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Ringworm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 21:29

Nou ik weet nog niet of het hetzelfde is als wat ik heb.
Het doet bij mij wel degelijk zeer, maar ook omdat het op 2 plaatsen zit die met kleren bedekt moeten worden, oksel en onder borst Frusty
Nu heb ik ook er weer een plek bij op mijn kaak.
Kijken of de Betadine scrub helpt......

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 21:58

ik heb het een jaar of 7 geleden ook gehad! op mn bovenarm zat ineens een heeeele grote ronde plek, leek op n soort zuigzoen haha maar die werd steeds groter en roder en jeukte! op t laatst doorsnede van ruim 6 tot 7 cm!!en toen ging t vel loslaten en was het een soort grote korst en ik had nog n stuk of 3 of 4 andere plekjes, doorsnede 1 tot 2 cm en na n weekje smeren met de zal van de dokter was het weg!

had het toen gekregen van n manegepony, had die ingevlochten enz voor een wedstrijd.


heb ff de spelfouten eruit gehaald!

yreen
Berichten: 73
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 01:48

ik heb het ook (gehad) Kan idd van dieren komen, maar mijn beesten hadden het geen van allen. Het jeukte bij mij heel erg. Maar het allerergste was dat ik het in mijn gezicht had!!! En het was gaan ontsteken, dus kreeg ik miconazolnitraat tegen de ringworm en fucidin voor de ontsteking. Ringworm is wel besmettelijk, maar niemand in mijn omgeving heeft het gekregen. Het rotte is in elk geval dat wanneer je het eenmaal hebt gehad het in je bloed blijft zitten. Hierdoor maak je meer kans om het later weer te krijgen. Ik heb het als kind over mijn hele lichaam gekregen, dat maakt dat je er extra gevoelig voor bent.

Erg vervelend allemaal maar het gaat op den duur wel weg. Goed smeren is een prioriteit anders blijft het nog weken aanklooien. En bovenal NIET krabben!!!!

Echt een klote bacterie, want het maakt lelijke plekken, gelukkig heb ik er geen littekens aan overgehouden, maar heb me wel een bejoorlijke tijd kapot geschaamd!! Tja dan doe jer make-upnover heen om het een beetje te verdoezelen, maar das ook niet bevordelijk voor de ringworm...

Succes ermee in elk geval,
groetjes

yreen
Berichten: 73
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 01:51

ohw, hehe was vergeten door te lezen maar zijn er dus meer met ervaring Lachen

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 13:57

illlll..... lekkere verhalen hier zeg...*LOL* ik heb er gelukkig *klop*klop*klop* geen last van....Lachen

yreen
Berichten: 73
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 23:18

stinkmodder bacterie???? heb ik dat verzonnen?????? of had ik er gewoon een lelijk scheldwoord neergezet per ongeluk?

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Ireen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 23:58

Stinkmodder?Haha.Misschien heb je 'rot"ofzo weggezet, en dan wordt er hier "stinkmodder "" van gemaakt Haha!
Maar het is wel echt stinkmodder ja.
Heel die rotplekken!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 01:40

wisten jullie dat vlekken/plekken toegekend aan de ringworm, ook tekenbeten zouden kunnen zijn????????????

Mijn dochter zou dus ringworm hebben... maar zou ook een tekenbeet kunnen zijn, op haar hals, zichtbare plaats, maar onopgemerkt........

De HA wist de plek niet thuis te brengen, en dacht aan ringworm... zalf heeft wel gewerkt.

Ik had vorige wek een teek op mijn bovenarm, verwijderd, wond ontsmet, etc.
vrijdag het uiterlijk van een normale wond, zaterdag: dik op gelopen, kuiltje in het midden, zwart... HA gebeld. AB voorgeschreven gekregen, met bijvermelding dat het en en ander niet zou kloppen.... tijdsduur teek op lichaam te kort, reactie te snel op beet + verschijnselen die niet voorkomen op tekenbeet in Nederland..
Zondag, arm begint op te zwellen, rondom plek vuurrood, (arm 2 X dikker dan andere arm.....)
Weer naar HA, andere AB, ik vertrouw het niet mede door giga pijn in botten en gewrichten.. dus naar andere HA, symptomen kloppen voor 2 soorten tekenbeet ziekte maar de tijden en plaats kloppen niet....
Maandag naar eigen HA, gebeld met bacterioloog, alles klopt verschijnselen, pijnklachten, zwelling, uiterlijk van de wond... maar wederom tijden en plaats kloppen niet.
Moet Ab blijven slikken + over 2 weken controle op de ziekte van Lyme en die andere (moeilijke naam) geen antistoffen met 4 weken wederom gecontroleerd worden...

Mischien gebeten door een turboteek??????????
Anders een bacterie..... ook stomme dingen...
wordt je echt vrolijk van...
het ene kun je alleen krijgen als je gebeten wordt door een teek rond het Middelandse Zee gebied... de nadere als de teek minimaal 24 uur op je heeft gezeten en besmet is met die ziekte....
Ik kon ook niet allergisch zijn voor teken daarvoor was de tijd te groot tussen verschijnselen en reactie....
Ondertussen mooi maf van de AB, heb moeten stoppen met de AB die zondag is voorgeschreven en heb nu andere, effect gelijk (lijk wel dronken en zo voel ik me ook.....)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 08:41

Balen Alane! Ik weet hoe een tekenbeet eruit ziet, maar bij mij is het echt ringworm het lijkt idd wel een beetje op elkaar alleen laat bij een teken beet het vel in het midden van het rondje niet los en heb je bij ringworm in het midden geen plekje waar de teek heeft gebeten.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 09:38

die ring krijg je ook niet gelijk na de beet...volgens de geleerden..
Ik heb bij Britt, ook geen teek zien zitten, terwijl de plaats heel zichtbaar is....en de teek dus eigenlijk niet onopgemerktnhad moeten zijn...

Is eigenlijk te maf voor woorden dat je sypmtomen van een ziekte hebt die je niet kunt hebben.....

We zien en horen wel.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Laatste nieuws

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 23:42

De betadine - scrub lijkt te helpen.Mijn klachten worden minder.