Welke HOEFSCHOEN?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Welke HOEFSCHOEN?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 18:31

Hallo,

Omdat ik m'n haflinger tijdens sommige ritten op hoefschoenen wil laten lopen, ben ik aan het kijken wat een goede schoen voor haar zou kunnen zijn, ik heb tig sites bekeken met veel verschillende soorten schoenen.

Wat zouden jullie aanraden?

Het is voor een haflinger met een brede voet, die geen ellelange ritten maakt.
Gelukkig groeien haar hoeven nauwelijks dus ik vermoed dat ze niet om de maand hoeven bijgewerkt te worden.
Het gaat hoofdzakelijk om ritten op de verharde weg en bosritten, in de bak rijd ik zonder schoenen.

Tot nu komen Old Mac's G2 en de Easyboot Epic het meest positief op me over, maar ik hoor graag adviezen of tips van mensen die hier meer ervaring mee hebben, ook graag de nadelen Knipoog

Alvast Bedankt!

Tieme

Re: Welke HOEFSCHOEN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 21:17

Ik heb old macs voor mijn paard. makkelijk aan en uit te krijgen. ze blijven goed zitten, ondanks dat mijn paard heel lomp kan zijn en al menig ijzertje eraf heeft getrapt. schoen heeft 3 sluitingen dus verliezen kan haast niet. mijn paard liep ook zo op de schoenen weg. hoeven worden om de 8-10 weken bekapt. er zit genoeg speling in de schoenen voor als z'n hoeven toch zouden groeien. er worden ook speciale sokjes bij geleverd om onder de schoenen te doen voor extra bescherming van de kootholte.

Afbeelding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 21:21

Neem een stuk karton en maak een omtrek van zijn voeten. Meet die vervolgens op en kijk op de websites welke hoefschoenen daar het beste bij passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:08

HAR --> BEH.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:22

Geheel afhankelijk van de vorm van de voet. Als de voeten breder dan lang zijn, heb je al gauw het probleem dat ze niet passen. Dan heb je teveel ruimte voorin over en gaan ze schuiven en glijden. Dat was in ieder geval mijn ervaring met de boa's. Die kwamen nog het beste overeen qua maat, omdat de meeste schoenen langer dan breed zijn. Nu uiteindelijk maar smitjes aan laten meten en die krijg ik hoop ik volgende week.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:36

mijn vriendin gebruit ze en heeft zo al de nodige schoenen versleten.
zij is het meest positief over de old macs,zowel in gebruik als het aan en uit doen.
stur haar anders een pm
fransis hier op bokt

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 23:20

Ik heb de easyboots. Bevallen redelijk, af en toe raak ik er 1tje kwijt in het bos. Nu rijd ik er eigenlijk niet meer mee omdat zijn hoeven keihard zijn en niet teveel slijten.
Het grote voordeel aan de easboots vind ik dat ze niet in de kootholte komen, zodat het makkelijk is om ze maar zo af en toe te gebruiken, daarnaast zijn ze gunstig qua prijs.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 08:50

Bedankt voor jullie reacties, gelukkig wilt mijn hoefsmid me helpen met het kiezen van een juiste schoen en maat, volgende week neemt hij er een paar mee en kunnen we kijken wat het beste lijkt.

Als er niks goed zit dan toch maar een voorijzertje eronder, niet mijn eerste keus, maar altijd nog beter dan een slechtpassende hoefschoen.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 16:51

Heb jij nog steeds Tobias als hoefsmid (die had je toch eerst?)

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 17:28

marina schreef:
Heb jij nog steeds Tobias als hoefsmid (die had je toch eerst?)

Hey

Ja dat klopt, die heb ik nog steeds Knipoog

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 23:01

Hij was toen bij Giel ook positief over de hoefschoenen. Ik denk als 1 van de weinige smeden, die toch meer geld verdienen aan een ijzertje Knipoog
Succes met je keus in ieder geval Lachen

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 23:08

ik heb Simple Boots voor de (even lang als brede) voorhoeven
Afbeelding

en Easyboots Epic voor de meer ovale achterhoeven
Afbeelding.

Voor mijn paardje de beste combinatie. Knipoog
Beide soorten schoenen gaan makkelijk aan en uit en blijven super zitten tijdens de rit.

Helaas had ik mijn Easyboots eerst een maat te groot gekocht. Dus voor de liefhebbers heb ik nog 4 nieuwe Easyboots maat 0 liggen.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 11:20

@Marina: Heb je gelijk in, Bedankt!

@Skessa: mag ik vragen in welke prijsklasse de simple boots vallen en welke schoen sneller slijt? of maakt dit weing uit?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 16:02

Simple Boots 109 euro per paar ( dus 2 schoenen).
Easyboot Epic 70 euro per stuk.

ik gebruik ze nog niet lang genoeg om iets te kunnen zeggen over de slijtvastheid.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 20:46

@skessa: Okee dat valt nog best mee, ik vind ze er goed uitzien , zal van de week vragen of mn smid ze kent en evt eentje mee kan nemen om te passen, bedankt!

Oja de schoen zelf van wat voor'n materiaal is dat?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 20:51

de simple boots bedoel je ?
leren bovenkant (met klittenbandbevestiging) , rubber zool. Mooi zachte bovenrand.