Ons gevecht tegen MOK!...kan heftig zijn...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Ons gevecht tegen MOK!...kan heftig zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 23:52

Moderatoropmerking:
Voor de mensen die hier komen via Google of de zoekfunctie, zie ook het artikel over mok in de Bokt Wiki

Aangezien er meer mensen zijn met paarden die onder de mok zitten lijkt het me leerzaam en interessant om te zien hoe het bij een medebokker is verlopen.
Dit paardje is met diverse middelen behandeld en als laatste strohalm (o.a.niet goed geld terug gaf de doorslag) zijn we aan de MokCare gegaan. De behandeling met Calendula beviel goed maar was niet voldoende dus zijn we inwendig ook met Calendula aan de gang gegaan in theevorm.

Kijk en verwonder, voel mee met de pijn en aanschouw het wonder!

Dacht nog aan stalbenen omdat het die dag ervoor zo ontzettend geregend had waren ze korter buiten geweest
Afbeelding

Helaas...het tegendeel is waar....mok!
Door het schoon te wassen met een spons met warm water kon ik mooi de vuiligheid er af wassen en goed zien hoever het inmiddels was.
Afbeelding

Een van de Leembehandelingen op foto gezet
Afbeelding

Wanhoop begint grote vormen aan te nemen... Verdrietig (na de Dodezeezoutgel, Vetaderm, Calendulazalf, Groene Leem was er niets echt afdoende) en geloof me....dit doet pijn!!
Afbeelding

De avond voor deze foto heb ik haar benen ingesmeerd met een natuurlijke zalf. Het begon onwijs te bijten en ze bleef maar immens hard stampen met haar achterbenen. Het was tegen middernacht en ik besloot met pijn in mijn huilende hart haar toch zo achter te laten. Mijn gevoel over de zalf was en bleef goed ook al was de uitwerking voor haar heftig. De volgende dag heb ik de overige zalf er ook niet afgehaald maar alles laten zitten. Ze stampte soms nog maar naar mijn gevoel is er een en ander gedood waar ze echt vanaf moest Ach gut
Deze avond ging ik van slapeloosheid maar wat surfen op internet en mijn oog viel op MokCare, DAT zou ik wel eens willen proberen! De prijs hield me alleen nog niets tegen ivm de hoge kosten die ik er al aan gehad heb... Pagina opgeslagen in mijn favorieten en de produktnaam in mijn hoofd geplakt. Kom ik de volgende dag bij een standje...wat ligt daar! MokCare...DAT is geen toeval meer maar voorbestemming!! Na wat vragen heb ik 2 zakken ingeladen en ben het savonds gelijk vol goede moed gaan voeren.
Afbeelding

De dag na de bovenste foto was het been al niet meer knalrood maar een stuk rustiger roze, pfiew!!!
Afbeelding

Wat kun je al blij zijn met zulke foto's! Pling
Afbeelding

We zijn sinds de MokCare niet meer aan haar benen gekomen om in te smeren of te wassen. Ik had een sterk gevoel dat ik de thee het werk moest laten doen en dat gevoel was goed tot dusver.
Afbeelding

Morgen zal ik een foto maken van de huidige stand. Let wel: ik heb de thee na 3 weken geminderd zoals als voorgeschreven maar per ongeluk elke dag 1 schep ipv 2 scheppen gegeven....daar kwam ik gister pas achter. Dus dit bovenstaande is op 'halve kracht' klaar gespeeld. We gaan nog even door tot de 2e zak leeg is. Mijn Tinker staat ook onder behandeling van de thee ivm zijn ra(s)p, echter dat vlot nog niet zo lekker als dit.

MamboBeach

Re: Ons gevecht tegen MOK!...kan heftig zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 23:54

Jemig, wat zag dat eruit zeg!
Maar het is al een stuk opgeknapt moet ik zeggen!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 00:18

Poeh heftig zeg Ach gut maar lijkt op een gegeven moment wel of de huid is "weggebrand/ smolten/vreten" werd ... (door de mok of de creme ?!--> ik ben allergisch voor diverse cremes en krijg dan nl ook brandplekken)

Gelukkig maakte de mokcare het meteen een stuk rustiger OK dan! en ziet t er nu weer goed uit !!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 00:22

Idd het is helemaal weg/ingebeten dat spul. Ze reageerde er heel erg op maar het wel het proces in de goede richting gezet.
Akelig hoor om dit mee te maken bij je hartje...
Er zit hier ook wel wat zand enzo op.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 00:27

Mok is vaak een combinatie van factoren, vaak zitten er schimmels en soms zelfs schurftmijten bij. De middelen die je tussendoor noemt: na de Dodezeezoutgel, Vetaderm, Calendulazalf, Groene Leem was er niets echt afdoende) en geloof me....dit doet pijn!!

Zijn geen dodende middelen.. Het verbaast me daarom niet dat dat niet geholpen heeft!

Wel vind ik het heel apart dat de mokcare dus wel helpt! Is het alleen gebaseerd op calendula?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 00:39

Vaak is het zo ja, maar ook niet iedereen is het daar over een. Het is bij haar ook een uiting van complete veranderingen in haar leven, in 1 dag veranderde werkelijk alles voor haar Knipoog.

Niet alleen Calendula maar ook nog 2 andere bloemen.
Hier kan je er meer info over vinden. http://www.friesianhorsecare.nl/Produkten/Mokcare.htm
Naar mijn idee heeft die laatste zalf een en ander 'gedood'.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 00:43

Mok blijft een verzamelnaam, dus ja kan van alles zijn!

Wel heel interessant hoor! Calendula kan toch wel een hoop! (en de andere twee ook waarschijnlijk Tong uitsteken )

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 00:46

Zo! Da's heftig! Arme Lightje! Maar dit gaat goed komen, dankzij al jouw inspanningen, Cheveyo!

zorana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 01:04

ja het ziet er al een heel stuk beter uit!!!! gelukkig..

wat bij mijn paarde heel goed helpt tegen mok...
is een mix van calendulan zalf en grafiet zalf ff goed mixen en dan goed dik erop smeren en dat elke dag herhalen en dan is t met een paar dagen weg!!!

nou sterkte ermee..

gr charitta

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 05:06

zo dat is nog eens mooi genezen zeg !!!!!

netjes
ook super dat je er een werkje van gemaakt hebt

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 07:58

Tjee Chev... Dat is een heftig proces geweest... Maar gelukkig met een heel mooi resultaat! OK dan!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 08:05

zo, dat heeft echt wel voor verbetering gezorgd!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 08:13

Allemachtig, wat een pijn zal dat dier gehad hebben. Maar ik mis in dit verhaal eigenlijk de DA.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 08:21

ik zag aan de titel in de voorpagina dat het jouw topic moest zijn!! dit is een heftig proces geweest, kan het ook zo zijn dat er gewoon ontzettend veel troep uit d'r lijfje moest en de smeersels er voor gezorgd hebben dat dit eruit kwam?

en inderdaad, zoveel mok zoveel middelen die wel en niet werken.

zalig dat ze zo mooi is opgeknapt! Ja

hoezo anne, moet je altijd blij zijn met hormonen-, en chemische middeltjes? ik heb/had ook een paard met vreselijke mok, geen DA die daar wat aan mag doen hoor ik hou het liever bij natuurlijke middeltjes.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 08:29

Ziet er indrukwekkend uit. (Ik heb ook nog 2 zakken van die mokthee liggen. Bij Flan hielp het jammergenoeg niet.)

Zo sneu als je vriendjes zo'n pijn/jeuk hebben he

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 08:43

Wat geweldig dat het zo goed gewerkt heeft!
Jammer genoeg slaat dit niet bij elk paard aan.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 09:45

Super dat dit aanslaat....

Maar ook ik kan er niet bij dat je dit niet in overleg met een DA doet Bloos

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:17

Fijn dat het werkt idd. Sja ik had toch eerst laten onderzoeken wat het precies was en waar het vandaan kwam voordat ik er vanalles op ging smeren.
Dierenarts mis ik dus ook in dit verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:36

Mijn paard had na de Aqua therapie heel erge mok. De eerste paar dagen heb ik er een zalf in een paars potje opgedaan. En daarna niks meer aan gedaan, benen helemaal droog gehouden. En ineens was hij er vanaf.. niks meer aan gedaan!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 10:42

Mensen dit was niet mijn opzet van dit topic.....

Vetaderm is van de DA overigens (daar had ik al een rotgevoel over..) en ieder zijn eigen keuze. Wij hebben dit op natuurlijke wijze opgelost, juist omdat we alle andere stoffen uit het lichaam aan het verwijderen waren.

Ik vind een DA gewoon niet kundig genoeg op mok op te lossen, spreek uit ervaring en heb een koudbloed die zeer gevoelig zijn voor mok (ook werd er een gooi gedaan naar Sebacil door de Vetaderm en dat smeren, nog meer chemie..).

De benen waren niet dik meer en ze had geen koorts. Dan liever met de middelen die de natuur ons bied en zie! Na een diep dal (met mijn handen in het haar echt wel hoor..dan voel je je niet lekker) zijn we er bijna van af. Menig ander is er nog mee bezig om het weg te krijgen of moet zelfs misschien naar de kliniek, waar het nog maar de vraag is of het dan weg gaat. Het blijven medische middeltjes die je in je paard stopt, van injecties tot corticosteroiden of prednison. Daar pas ik voor...geen meuk in het lijfje als er alternatieven beschikbaar zijn.

Gelukkig denkt iedereen anders en is dit meisje er met natuurlijke middelen mee geholpen Knipoog.

Weet wel dat haar lichaam aan een compleet reinigingsproces onderhevig was (net als alle andere paarden bij ons), het moet ergens uitkomen en dat waren bij haar de benen, was vooraf bekend en voor gewaarschuwd trouwens. Zij was de meest heftige, een ander heeft er rotstraal door gekregen. Daar moeten we even doorheen.

Dit topic is om te laten zien hoe goed het nu met haar gaat en niet om te horen hoe jullie het gedaan zouden hebben, bedankt voor de tips maar in dit geval niet nodig want ik sta volledig achter de manier waarop het gegaan is Knipoog

Edit: tekst aangevuld..
Laatst bijgewerkt door Cheveyo op 24-04-07 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:08

Jeetje, wat zag ze eruit.. arme, arme meis Scheve mond
Maar wat zien haar benen er goed uit zeg! Geweldig dat je dit zo hebt kunnen verbeteren, op natuurlijke basis nog wel! Hopen dat het zo goed doorzet, en ze er straks weer voor 100% vanaf is Ja

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:34

Het is echt een enorme lijdensweg (geweest) zeg voor je paardje! Top dat het nu zo goed gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:38

wat voor een thee gebruik je erbij?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 11:41

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:07

Och jeetje, arme Light!
Gelukkig ben je er druk mee bezig, hopen voor jouw en Light dat het gauw helemaal weg is...