Hoefzweer hoe lang duurd dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daantje__

Hoefzweer hoe lang duurd dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 16:41

hey
wie kan mij vertellen hoelang een hoefzweer duurd??
en wanneer kan je dan weer op je paard rijden??
xxx

CK88

Re: Hoefzweer hoe lang duurd dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:47

als je de hoefsmid de hoef laat inbinden met van die kleefbandage en een lading watten met betadine of een ander ontsmettend middel aan de onderkant zodat het er goed uit kan trekken kun je de volgende dag al weer licht rijden.
Want een zweer geeft druk, zelfde als jij iets onder de nagel hebt, als die druk weg is kan je paard weer normaal lopen, maar omdat het zeer heeft gedaan zou die wel voorzichting zijn.

Als je het niet inbind gewoon even goed weken in de groene zeep of soda, en met zeker 3 dagen kun je weer rijden

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:54

Dit hoort hier niet. Ik tem even Lachen

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:58

Nimmedor schreef:
als je de hoefsmid de hoef laat inbinden met van die kleefbandage en een lading watten met betadine of een ander ontsmettend middel aan de onderkant zodat het er goed uit kan trekken kun je de volgende dag al weer licht rijden.
Want een zweer geeft druk, zelfde als jij iets onder de nagel hebt, als die druk weg is kan je paard weer normaal lopen, maar omdat het zeer heeft gedaan zou die wel voorzichting zijn.

Als je het niet inbind gewoon even goed weken in de groene zeep of soda, en met zeker 3 dagen kun je weer rijden

Ik doe het ook op deze manier, maar bij mij duurt het inmiddels als 4 weken.. Nagelbijten / Gniffelen

Daantje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 17:56

maar ik heb ook gehoord dat het niet goed is als je paard zijn hoef te vochtig gemaakt wordt omdat het dan week blijft en het niet goed kan genezen 2x op een dag in het soda zetten 10 min en dit een paar dagen

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:58

Het ligt eraan hoe gemakkelijk de zweer 'naar buiten' komt. Ken paarden die, als dat eenmaal was gebeurd, alweer heel snel rad liepen. Maar dan was uiteraard nog wel de nodige verzorging en tijd nodig om het gat weer dicht te krijgen.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:25

HAW->BEH

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:16

De smid heeft vorige week bij mijne rechtsvoor een zweer eruit gehaald.. en afgelopen woensdag linksvoor een kleine Verward Vraag me niet hoe ie er aan komt, want hij komt qua verzorging niets te kort. Maar hij loopt nu linksvoor nog behoorlijk kreupel en ik doe em 2 x per dag in de soda. Het wisselt natuurlijk wel hoe heftig de zweer was!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:07

Mijn paard heeft er 5 dagen voor in Emmeloord gestaan, dus tel maar uit je winst. Kan dus alle kanten op.

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 13:21

Het is altijd afwachten.... Hoop dat het gauw goedkomt met mijne...anders toch even DA

Elmootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 17:12

het is verschillend hoe lang het duurt de 1ne keer is het na 1 week al goed maar soms pas na een maand of 2 dus het is moeilijk te zeggen

_Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:45

Mijn pony heeft het een paar weken terug gehad. De da heeft het los gesneden en daarna heb ik 7 dagen 's ochtends en 's avonds 10 min. geweekt in soda. Het was toen erg modderig, dus ze is in een apart (droog) stukje geweest met een kleefbandage om haar voet. Ik heb 2 weken niet gereden en daarna rustig aan weer begonnen op zachte bodem.
De zweer was toen al wel over, maar het probleem is dat de zool op dat stukje maar heel dun is en daarom heel gevoelig. Ik zou wel rekenen op een week of 2/3 herstel.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:48

Voor een hoefzweer bel ik geen DA maar een hoefsmid. Die heeft meer verstand van hoeven en is nog een stuk goedkoper ook Knipoog Maar ik vind het wel apart als een paard zo vaak een hoefzweer heeft. Op wat voor strooisel staat ie en moet ie vaak over scherp grint?

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 22:07

Oud topic, dus een slotje.