Paardenluis; Welk wondermiddel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lindsjah

Paardenluis; Welk wondermiddel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 20:17

Ik hoop dat hier nog geen topic over is, anders sorry hiervoor.

Mijn Shetje zit van top tot teen onder de luizen.
Nu heb ik bij de PaardenDrogist de Silluisspray gekocht, niet wetende dat deze spray er niet voor zorgt dat de luizen en neten doodgaan. Want deze spray schijnt er dus alleen maar voor te zorgen dat luizen worden vermeden. Hier kom ik dus net achter.
Terwijl ik hem netjes de eerste 3 dagen 2x daags en de andere 3 dagen 1x daags behandeld met Silluis en ook nog eens gekamd met een netenkam.
Uiteraard is er nog steeds niks veranderd en m'n mannetje is echt het paradijs voor die krengen.
Weet iemand een middel die die beesten ECHT kan uitroeien?
En waar ik dat kan kopen?
Of zal ik de DA maar even bellen of hij een goede shampoo oid kan voorschrijven?

Help.. Huilen

Elinaa

Re: Paardenluis; Welk wondermiddel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:19

de vee arts bellen voor een middel is wel aan te raden als ie ze al zo erg heeft. daarna elke 6 week met veeluispoeder inpoederen, werkt super en houd ze echt weg!

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:19

Ik heb zelf altijd imaverol gebruikt, voor mijn ponys werkte dat altijd prima! Moet je ze wel helemaal mee insmeren/spuiten, want anders verplaatsen die krengen zich gewoon.

Gewoon te koop bij de ruitersportzaak meestal, trouwens ook bij de paardendrogist.

Lindsjah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 20:27

Maar imaverol is toch voor schimmels???

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:49

Ook voor luizen.....

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:52

neocidol is weer in de handel........
werkt perfect, wel even handschoenen aandoen

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 21:21

veeluispoeder ruikt lekker en is makkelijk en goedkoop

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 00:45

Wij gebruiken veerust
werkt ook super maar je moet wel paar keer spuiten, want de eitjes worden niet gedood.

Dibah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:21

Endure werkt super tegen luis.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:32

Neocidol en sebacil zij dé middelen voor luizen en schurftmijt. Ik wist niet dat neocidol weer in de handel was. Als dat zo is, dat even via de dierenarts halen.
Deze beide middelen zijn in Nederland uit de handel gehaald, omdat er geen registratie was voor paarden. Dat wil niet zeggen dat het niet gebruikt kan worden. Maar een fabrikant moet veel geld betalen om medicijnen en bestrijdingsmiddelen geregistreerd te krijgen voor allerlei diersoorten. Dan wordt gekeken of het rendabel is. Zo kan het gebeuren dat een middel bijv. bij varkens wel geregistreerd is, maar voor paarden niet. Bij de varkens is het dan rendabel voor de fabrikant...vandaar. Veel mensen denken dan dat je het niet op paarden mag/kunt gebruiken, omdat het schadelijk zou kunnen zijn, maar dat hoeft dus niet.
Sommige veeartsen omzeilen het ook gewoon en schrijven wel eens goede middelen voor die eigenlijk bijv. alleen voor varkens geregistreerd staan.
Imaverol helpt niet als je echt heel erg luis hebt. Datzelfde geldt voor veerust. Dat helpt best, maar als je paard er onder zit, zul je met grover geschut moeten komen.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:58

neocidol staat in ieder geval weer op de site van agradi.
na 1x wassen heb ik geen luizen meer gezien ( krijgt alweer jeuk Clown ) je moet wel iig 2 keer wassen.

Lindsjah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 11:59

Jeetje! Wat een prijs zeg, die Neocidol!
€ 137.50 op Agradi.
Dan ga ik eerst maar even de DA raadplegen of hij iets weet..

Boutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:10

Hier ook net luizen gezien, bah, massa's kriebelbeestjes onder de manen met kale plekken en schuren en al. En vier dagen gelden nog niks te zien, heb hem toen helemaal afgespoten na het rijden, niks toen.

Nu da gebeld en die zei me een gewone luizenshampoo voor kinderen te gebruiken, helemaal mee wassen (gelukkig is het lekker weerjte voor een spetterpartij) en dan na vier dagen nog eens.
Hopelijk helpt het.
Nog iemand dit ooit gehoord, luizenshampoo voor mensen gebruiken?
Jaren geleden ook een pony met luizen gehad en toen een schapenproduct gekregen, maar daar waren te veel allergische reacties en kale plekken op. Weet alleen de naam neit meer, was geregistreerd voor schapen en geiten ed, niet voor paarden.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:13

Onze shetlandpony hebben we toen gewassen met een anti-luizenmiddel voor honden (op advies van de DA) En dat werkte toen goed!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:54

Neodidol!! werkt perfect! is alleen wel duur!

JerInTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 19:47

Om te voorkomen dat de andere paarden in de buurt ook luizen krijgen, kan ik je Noury Hoofdlotion voor kinderen aanraden....

Een paar druppeltjes over de manenkam, onder de oksels en rond de staartwortel.... Werkt perfekt en is niet duur!!!!! Pling

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 00:22

Veerust werkt perfect, en je hoeft je paard niet te wassen. Ideaal.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:24

Cookies schreef:
Veerust werkt perfect, en je hoeft je paard niet te wassen. Ideaal.

Werkt echt alleen in het beginstadium. Als het paard er onder zit, is dit niet meer voldoende, echt niet.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:48

Nou wij hadden een paard dat ervan krioelde, ze liepen bijna weg met het beest. Het heeft toen ook goed geholpen, je moet het alleen een keer herhalen, omdat het niet tegen de eitjes helpt. Dus zodra de eitjes uitkomen doe je het nog een keer.

stigandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:55

Veeluispoeder hebben ze ons afgeraden, omdat dit zeer giftig is, mag niet in de mond komen,... En als ze luizen hebben zitten ze zchzelf toch ook wel te krabben. Wij hebben ook net luizen gehad: we hebben ze geschoren (ze hadden nog een hele dikke wintervacht) en dan bolfo spray voor katten en honden gebruikt. Heel makkelijk en hier mogen ze aan likken. Hiermee kan je ook gelijk alle dekens, singels, borstels etc mee inspuiten. Drie keer herhalen met een week tussen voor de veiligheid.
Veel succes nog!
PS: als je ze scheert neem je het milieu waar de luis graag 'woont' weg en kan je makkelijker met je producten tot op de huid geraken. Zowel met poeder als met spray en met shampoo heb je dan natuurlijk minder water nodig...

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 12:40

Of zorgen dat je paard koorts krijgt....als iemand (een dier of mens) koorts heeft. verlaten alle luizen onmiddellijk het lichaam.. Haha!

Dit bedoel ik natuurlijk niet serieus, maar het is wel waar. Bij dieren en mensen met flinke koorts zul je nooit luizen aantreffen! Leuk weetje dacht ik zo.

Passiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:11

lailapri schreef:
Wij gebruiken veerust
werkt ook super maar je moet wel paar keer spuiten, want de eitjes worden niet gedood.

Ja ik gebruik ook veerust....Luizen gingen dood paard werd kaal, dat dan wel Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:17

Veeluis komt normaal gesproken niet voor bij gezonde dieren, eerder bij jonge, oude of zieke dieren. Ik zou je shetje dus ook even doorlichten qua voeding, ontworming, of ie wel mooi door zijn vacht heenkomt e.d.