Pavo voer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa__

Pavo voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 08:14

Haay!

Voor mijn (toekomstige) shetlander, wil ik graag in de winter de koeken van pavo bijvoeren.
De shet staat dag en nacht buiten, ook in de winter.
Mijn vraag is nu; Is er een verschil tussen Pavo Aura en Pavo Summerfit?

http://www.pavo.nl/specials/pavo-summerfit.html
Pavo Summerfit

http://www.pavo.nl/specials/pavo-aura.html
Pavo Aura

De samenstelling is namelijk hetzelfde, alleen de beschrijving verschilt een beetje.
Wat kan je dan het beste aan je shet voeren die 24/7 op het land staat?
En zou ik hem dan eventueel zomers ook nog bij moeten voeren of is alleen weidegang genoeg?

ikenindi

Re: Pavo voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 09:40

als er genoeg gras staat is gras genoeg. de meeste dietren doen het op alleen ruwvoer(dus gras evt. bijgevoerd met hooi/kuil/voordroogkuil) al goed genoeg en hoeven geen brok bijgevoerd te krijgen. het ligt er natuurlijk aan hoe jouw paardje is en wat er van hem/haar verwacht wordt...

van de koeken heb ik geen verstand, maar als de samenstelling t zelfde is(dus ook in hoeveelheden!) dan is het gewoon hetzelfde neem ik aan...

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 09:44

Ik geef mijn pony Pavo Summerfit, ze word er heel iets frisser van, maar niet veel ofzo. Nagelbijten / Gniffelen

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 09:49

Summerfit en Aura zijn net dezelfde koeken, alleen de verpakking is anders. Aura zijn grote verpakkingen en komen per koek dus goedkoper uit. Voor 1 shetlander zou ik wel de kleine verpakking nemen, eens de verpakking open is worden de koeken na een tijdje mals.
Onze haflinger krijgt Aura als vitamine en mineralensupplement in de zomer wanneer ze alleen gras eet en geen krachtvoeder krijgt. Op die manier houd ik haar gewicht min of meer beneden een bepaald peil en krijgt ze toch de vitaminen binnen die in een grotere hoeveelheid krachtvoeder zitten. Voor sobere paardenrassen zoals shetlanders, haflingers vind ik het een ideaal voeder.
In de winter zou ik wel naast ruwvoeder een brok bijgeven. Dan kunnen ze de energie wel gebruiken als ze buiten blijven staan.

Lisa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 13:44

Bedankt!

Er gaat niet op worden gereden, is in ieder geval niet de bedoeling.
Het gaat meer om het recreatieve idee erachter. Het land is niet erg vet dus staat er niet geweldig veel gras, maar wel genoeg voor de shet en de pony waar hij bijkomt. Kan je dan ook in de zomer een halve koek bijvoeren en in de winter een hele en paar plakken hooi per dag?

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 14:42

ja, dat gaat perfect. De koeken geven nog extra vitaminen die niet in het hooi zitten in de winter en geven dan in de zomer de vitaminen wanneer ze geen vitaminen via krachtvoer krijgen.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:12

Mijn mini shetlander krijgt 2x daags 1 handje vol PAVO cerevit en staat 4uur per dag aan het spit en de overige tijd in de paddock. Hier doet ie het prima op, je kan een shet beter wat schraler houden aangezien ze snel dik zijn.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:35

Mij werd vertelt dat er geen verschil in zit en ik heb aura gevoert. Ze zijn er dol op en het was goedkoper dan summerfit. Moest alleen wel besteld worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:46

VSW --> VS.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:56

Ik ben zelf wel voor de koeken, ik geef ze ook aan mijn fjord.
In de winter kunnen er nog wel eens te weinig voedingsstoffen in hooi en gras zitten en een koek is dan vooral voor de sobere rassen een prima aanvulling..
Ik denk dat voor een shetje een halve per dag wel genoeg is..

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:57

Er zit wel degelijk verschil in de aurakoeken en de summerfitkoeken.. Wàt weet k niet precies, maar mijn paard was voor de summerfit koeken allergisch, voor de aura koeken niet.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 09:05

Kijk ook even via de zoekfunctie, er zijn meerdere topics over deze koeken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 12:01

volgens de product specificaties is het hetzelfde product
alleen in andere verpakking
er kunnen wle verschillen in zitten (lijkt doo rbovenstaande post over gevoelige reactie van paard)
maar kwa voedingstoffen zijn het dezelfde waardes