Irritaties Easy Walkers!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Irritaties Easy Walkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 12:36

Ik heb alle onderzoeken gelezen en was erg enthousiast geworden over de Easy Walkers!
Dus ik de smid aangeschreven die voor mijn regio stond aangegeven.
Krijg ik een mailtje terug waarom ik Easy Walkers wil, omdat hij dit alleen in uitzonderlijke
gevallen gebruikt, dat vond ik al apart, aangezien ik specefiek om de Easy Walkers vraag.
Dus ik netjes zijn mail beantwoord met mijn beweegredenen, maar heb vervolgens niets
meer van hem vernomen. Om deze reden heb ik vorige week een mail gestuurd naar het
adres van Easy Walker zelf, dat ik erg geinteresseerd was, dat ik ze graag wil gebruiken
voor mijn 2 paarden, maar dat de smid erg terughoudend was.

Ik heb dus nog steeds geen antwoord op mijn mail Boos!

Lekker hoor...

Gerrie

Re: Irritaties Easy Walkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:15

Jammer dat het zo loopt, kom even naar het noorden en je kunt zeer zo onder laten zetten Knipoog
Tijd voor een smid die er wel voor de 100% achter staat en anders van de lijst van EW af laten halen!
Blootsvoets kan voorlopig ook hoor1
Sterkte!

*edit* je staat wel lekker luxe daar Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:25

VSW --> BEH.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 18:06

Ja maar als ik nu naar buiten ga, dan hebben ze last van de voetjes, de paden liggen hier vol met grote kiezels en dat is niet zo comfortabel lopen. Wist ik maar een ander die ze er onder wilde slaan voor mij, maar voorlopig heb ik nog steeds geen antwoord van het bedrijf zelf. Denkd at ik ze nog maar een keer ga mailen?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:55

Pijn aan de voetjes gaat over als je ze door een goede stand er langzaam aan wennen.
Harden dus..., eelt kweken doe je ook niet op hoogpolig tapijt Lachen
Begin eens te harden door de voorste helft van de stal (ik neem aan dat ze daar zeker s'nachts staan) strovrij te maken.
Als de straal de grond raakt is dat de buffer, een holle voet kan dan niet..
Is er niet een NB bekapper bij jou inde buurt??

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 21:22

Nee niet dat ik weet, mijn pony staat al 2 jaar op blote voetjes, maar kan nog niet fijn buiten lopen, dus ik denk dat dit gewoon geen optie voor haar is.

ardnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:53

Ben het wel met LCharlotte eens. Mijn paard staat nu ook bijna 2 jaar op blote voeten en loopt toch nog gevoelig. Paard van mijn vriendin die nooit ijzers onder heeft gehad loopt overal doorheen, waar die van mij echt moeite mee heeft. Denk dus eigenlijk dat je het nooit meer helemaal 'goed' krijgt.
Die easywalkers heb ik overigens ook gehad, maar ben daar niet echt heel erg over te spreken. Je kan bv. de straalgroeve niet schoonmaken, dus al het vuil blijft daar zitten. Ook moet je heel erg uitkijken door wie je dit onder laat leggen. Ik raad je iig ene B. de Lange af. De door hem opgegeven referenties (diploma's) kloppen nl. niet. Hij geeft bv op een opleiding van 9 weken in Amerika te hebben gevold. Ik heb echter deze school gemailed en zij hebben mij teruggemailed dat meneer De Lange de 9 wkn durende opleiding maar 2 weken heeft bijgewoond en daarna zonder certificaat is vertrokken. Ook heeft de leverancier van de Easywalker (na veel klachten van onstane blessures bij paarden na onjuist beslaan) een officieel bericht laten uitgaan niets meer aan hem te leveren. Maar ja... je weet niet of hij hier via een omweg nog aan weet te komen he. Dus erg uitkijken wie je neemt als smid, anders even op www.easywalker.com kijken voor de lijst met gediplomeerde smeden (ook voor Nl.) Je hebt ook nog een ander soort kunststof beslag, nl. fHippoflex (http://www.pferdehufschmied.de/beschlae ... oflex.html). Ook nog een ander nieuw soort plak kunststof ijzer (http://www.rwlquality.nl/page/producten ... hp?lang=nl). Er zijn overigens veel topics hierover op bokt... Succes verder met je keuze.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-07 18:57

Dankjewel! Misschien is een ander type beslag dan toch aan te raden? Heb je wel goede ervaringen met Hippoflex of een ander soort?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 12:11

Mijn paard heeft kunststof beslag van Dynamix. Dat gaat super! Het schoonmaken van de straalgroeve is geen probleem. Filmpje op de website is zeer interessant (geluid aan): http://www.dynamixiht.com/ Inderdaad is het wel belangrijk dat je een goede smid hebt die met die beslag om kan gaan.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 19:54

Mijn Tinker loopt ook op Dynamix (vanwege gewrichtsproblemen) voor, achter wordt ze natuurlijk bekapt. Wij zijn erg tevreden, ook geen problemen met de straalgroeve!
Bij mij komt Ellemieke Franssen, een schat van een mens! Zij heeft ons echt enorm geholpen, zeker toen kliniek, dierenarts en hoefsmid ons opgegeven hadden. Ik ben haar nog steeds, elke keer als ik van mijn paard of van de bok afstap na een heerlijke buitenrit, dankbaar!

ardnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 20:35

Ik heb verder geen ervaring met ander kunststof beslag. Helaas heeft mijn paard een zeer ernstige peesblessure opgelopen, waardoor ik haar blootvoets heb gelaten omdat 'werken' of buitenrijden er geruime tijd niet in zou zitten. Van de hierboven genoemde Dynamix weet ik verder ook niets, lijken qua model wel een beetje op de Easywalker. Maar zo te lezen kan je bij dit model wel gewoon de hoef van binnen goed schoonhouden. Ik zou iig echt bewijs willen zien, als ik een nieuwe hoefsmid zou nemen, van de eventuele opleidingen die worden opgegeven. Tenzij je van bekenden weet dat hij echt goed werk aflevert. De mensen van de Dynamix geven geen woonplaats op, dus kan je niet zien of ze bij jou in de buurt zitten... Anders even bij een voor jou vertrouwde hoefsmid informatie opvragen. Of gewoon bij je eigen vee-arts. Kan zijn dat hij/zij hier meer over weet en iemand kan aanbevelen. Iig niet zomaar de 1e de beste laten aanrommelen en als je kunststof beslag hebt laten onderleggen, maar je hebt er geen goed gevoel bij.... direct je vee-arts naar laten kijken. Ik heb spijt dat ik dat niet heb gedaan.... Succes !