Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
paars schreef:Lotagen = stof die op basis van een etsend ingrediënt eiwit doet klonteren / coalguleren (opvreet).
Vulkatan = stof op basis van Ketanserin (wordt bij mensen gebruikt bij bijvoorbeeld hoge bloeddruk bij zwangerschapsvergiftiging). Het heeft een werking die bloedklontering tegengaat.
paars schreef:Het is een beetje lastig uitleggen in begrijpelijke taal, ik doe een poging. Ketanserin is een stofje dat ter plaatse zorgt voor een betere doorbloeding. Hoe doet het dat? Door de bloedklontering tegen te gaan. Bij het klonteren van bloed komt een reactie vrij die weefsel stimuleert om weer te gaan groeien. Bij een wondje met wat wildvlees wil je dat voorkomen. Het wondgebied kan door de beter doorbloeding goed worden voorzien van zuurstof. Het is dus eigenlijk een remmer van groei. In de concentratie die het heeft is het de bedoeling dat het wondje wel dichtgaat, maar er geen wildvlees gevormd wordt. Je moet het niet op bloedende verse wonden smeren.
Hoop dat het een beetje duidelijker is?
paars schreef:Dat zou ik wel doen, maar met mate. Het wondje zal dan misschien wat langer nodig hebben om zich geheel te sluiten, omdat het over het gewricht zit en door een grote beweging die ze maakt weer een beetje open zal springen. Ik weet niet of ze de hele dag in de box staat of ook buiten vrij loopt?
paars schreef:Hoe gaat het met hem? Gaat het mooi dicht?