Wie heeft ervaring met bloeduitstorting bij zijn paard??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bieketjuh

Wie heeft ervaring met bloeduitstorting bij zijn paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 10:02

Heej,

Sinds een week of 3 heeft mijn paard een bloeduitstorting op zijn achterbil. Eerst was het gezwel niet zo groot, maar toen is het uitgezakt en er zit nu een enorm gezwel op. Ik mag er van de veearts niet mee rijden tot aan de paasvakantie. Jumping zal dus niet voor direct zijn Huilen

Heeft er iemand ervaring met een bloeduitstorting? Woensdag zal de veearts het bloed wegnemen, hoe denken jullie hierover?

Mvg
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-03-07 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zinloze poll verwijderd.

ladymagic

Re: Wie heeft ervaring met bloeduitstorting bij zijn paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 10:14

Mijn pony had een bloeduitstorting op zijn hals,
gelukkig een kleintje maar, de DA is erbij geweest (heb me door anderen laten overhalen, ik dacht namelijk bij mensen gaat het ook zo over, beetje koelen aan het begin, dan gaat het vanzelf wel over, en dat was ook zo ,want de DA kwam dus zwaar voor niks) Die heeft er niks aan gedaan, het werd vanzelf hard en daarna steeds kleiner, nu is er niks meer te zien, ik mocht er gewoon mee rijden.
Maar bij mijn pony was het een kleinere en op een andere plek!
Ik heb wel vaker gehoord over grote bloeduistortingen en die werden inderdaad zoals bij die van jouw paardje behandeld.
Ik zal dat topic wel even op zoeken!

edit: dit is het topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:30

VSW --> MD.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:15

Ik. Mijn paard had een bult ter grote van een voetbal op de billen. Ze heeft stilgestaan (in de wei) twee weken en is daarna naar de kliniek geweest waar de bult is leeggehaald. Eerder kan niet omdat het risico bestaat dat het weer gaat bloeden en er dus weer een voetbal ontstaat.

Na het leeghalen moest ik in de sneetjes waar de bult opengemaakt was spoelen met een mengsel van peniciline en zoutoplossing (nog een week). Daarna mocht het wondje dicht groeien. Je ziet er niet veel meer van. De huid is wat uitgelubberd,maar die overtollige huid zit in de bilplooi verstopt.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:15

En ik zie dat de foto van de bult van Lan nog in het topic van ladymagic staat.