novelcure van dhr. leen taal

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

karlijn_s

novelcure van dhr. leen taal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 19:30

gisteren tijdens een vergadering van het paardenfonds in onze gemeente is Leen Taal als gastspreker geweest om iets te vertellen over zijn behandeling tegen staart en manen eceem. na zijn verhaal waren wij toch wel best enthousiast, we hadden namelijk eindelijk iets gevonden waardoor bianca zou genezen, en ze misschien weer gezonde veulens u kunnen krijgen. nu zit ik echter op internet rond te lezen over hem en kom alleen maar negative dingen tegen, nu begrijp je wel dat ik niet meer enthousiast ben. ik wil wel weten waar ik aan begin als ik zoveel geld uit ga geven.

heeft iemand van jullie misschien ervaringen met hem?

Imre

Re: novelcure van dhr. leen taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:33

In dit topic vind je ontzettend veel informatie over dhr. Taal en zijn middelen. Succes met doorworstelen van dit geheel. Haha!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:11

ik heb het bevenstaande topi niet gelezen maar niet zo lang geleden heeft er een artikel in de bit gestaan.
daar in kwam naar voren dat deze man beweerd samen te werken met mensen met grote namen en bij navraag bleek dat een leugen te zijn.
het kwam er in elk geval op neer dat veel paarden resultaat hadden maar na een maand al weer verslechterden.
mensen waren veel geld kwijt maar geen genezing van de exceem.
ik heb zelf ook een exceempaard en ook ik hoop op een goede behandelsmethode maar ik ben bang dat we daar nog een tijdje op moeten wachten,succes

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:22

Heb novelcure van dichtbij meegemaakt, bij een stalgenote van me.
500 euro en 3 maanden verder en het paard jeukte zich nog het apenzuur..
Dus heeft niks geholpen, maar je kan wel fluiten naar je geld.

Dibah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 08:53

NIET DOEN!!! DIT IS GELD WEGGOOIEN. Ik ken iemand die echt duizende euro's lichter is geworden van hem en het paard er alleen maar slechter aan toe was. Hij gebruikt namen van professoren waar hij zo genaamd mee heeft gewerkt, en die hebben nog nooit iets met hem samen gedaan. Doe het niet!!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 09:10

Ik heb een tijdje geleden heel veel artikelen over Leen Taal gelezen, waarin uitgezocht werdt in hoevrre zijn referenties klopten.Nou geen enkele professor kende hem, terwijl Taal beweerde dat hij studeerde aan een bepaalde universiteit. Toen die universiteit gebeld werdt met de vraag of Leen Taal daar studeerde, kon hij in geen enkele lijst teruggevonden worden. Niemand kende hem. Andere mensen waarvan hij beweerde dat hij daarmee samenwerkte kenden hem ook helemaal niet.

Het is een oplichter. Er werd ook naar hem gemaild met vragen, en daar reageerde hij zonder dat daar aanleiding toe was ronduit pissig en zeer onvriendelijk op. Als je ervan overtuigd bent dat je middel werkt, waarom dan pissig reageren op vragen? Aan het hele verhaal zit een zeer sterk luchtje, en er was ook niemand te traceren waarbij dit echt geholpen heeft.

Daarbij zitten er in zijn middeltjes giftige stoffen!!!!

Wat vaak helpt bij zomerexceem is geen biks meer voeren, en suikervrij voer gaan geven. In biks zit voor zomerexceem paarden teveel suiker. Dit helpt vaak heel goed, ken meerderemensen bij wie dit geholpen heeft. Verder een Boethe deken kopen waarmee je hem inpakt om hem in ieder geval heel te houden. Dus om sowieso te voorkomen dat hij zich openschuurt, want eenmaal 1 wondje en het paard blijft schuren.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 09:52

mariska32 schreef:
ik heb het bevenstaande topi niet gelezen maar niet zo lang geleden heeft er een artikel in de bit gestaan.
daar in kwam naar voren dat deze man beweerd samen te werken met mensen met grote namen en bij navraag bleek dat een leugen te zijn.
het kwam er in elk geval op neer dat veel paarden resultaat hadden maar na een maand al weer verslechterden.
mensen waren veel geld kwijt maar geen genezing van de exceem.
ik heb zelf ook een exceempaard en ook ik hoop op een goede behandelsmethode maar ik ben bang dat we daar nog een tijdje op moeten wachten,succes

Dat was oa naar aanleiding van wat er gezegd werd in bovenstaand topic.

karlijn_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 08:41

Mindfields schreef:
Ik heb een tijdje geleden heel veel artikelen over Leen Taal gelezen, waarin uitgezocht werdt in hoevrre zijn referenties klopten.Nou geen enkele professor kende hem, terwijl Taal beweerde dat hij studeerde aan een bepaalde universiteit. Toen die universiteit gebeld werdt met de vraag of Leen Taal daar studeerde, kon hij in geen enkele lijst teruggevonden worden. Niemand kende hem. Andere mensen waarvan hij beweerde dat hij daarmee samenwerkte kenden hem ook helemaal niet.

Het is een oplichter. Er werd ook naar hem gemaild met vragen, en daar reageerde hij zonder dat daar aanleiding toe was ronduit pissig en zeer onvriendelijk op. Als je ervan overtuigd bent dat je middel werkt, waarom dan pissig reageren op vragen? Aan het hele verhaal zit een zeer sterk luchtje, en er was ook niemand te traceren waarbij dit echt geholpen heeft.

Daarbij zitten er in zijn middeltjes giftige stoffen!!!!

Wat vaak helpt bij zomerexceem is geen biks meer voeren, en suikervrij voer gaan geven. In biks zit voor zomerexceem paarden teveel suiker. Dit helpt vaak heel goed, ken meerderemensen bij wie dit geholpen heeft. Verder een Boethe deken kopen waarmee je hem inpakt om hem in ieder geval heel te houden. Dus om sowieso te voorkomen dat hij zich openschuurt, want eenmaal 1 wondje en het paard blijft schuren.

jammer genoeg zijn er bijna geen dekens in de maat van mijn paard, ik heb een trekpaard. hij heeft het alleen maar aan zij manenkam, dus zou een halsdeken voldoende zijn, maar die zijn er niet in die grote maten.

na het lezen van alle informatie op internet en de reacties zijn wij niet van plan om met zijn behandeling te beginnen. hij kan het allemaal heel mooi vertellen, maar zoals ik hoor heeft hetn iet veel nut.

bedankt voor alle info

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 08:52

Nicole85 schreef:
Heb novelcure van dichtbij meegemaakt, bij een stalgenote van me.
500 euro en 3 maanden verder en het paard jeukte zich nog het apenzuur..
Dus heeft niks geholpen, maar je kan wel fluiten naar je geld.

same here................ begin er aub niet mee............... leen taal kan heel erg mooi praten, daarmee praat hij verschillende mensen om, maar ondertussen wordt je paard er niet beter van, dat artikel wat in het Bit heeft gestaan zou je eens moeten lezen!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 09:17

barlover schreef:
jammer genoeg zijn er bijna geen dekens in de maat van mijn paard, ik heb een trekpaard. hij heeft het alleen maar aan zij manenkam, dus zou een halsdeken voldoende zijn, maar die zijn er niet in die grote maten.

na het lezen van alle informatie op internet en de reacties zijn wij niet van plan om met zijn behandeling te beginnen. hij kan het allemaal heel mooi vertellen, maar zoals ik hoor heeft hetn iet veel nut.

bedankt voor alle info

Je zou een dekenfabrikant kunnen benaderen om een op maat gemaakte deken of halsdeken te laten maken? Je spaart nu toch heel veel geld uit door die behandeling niet te doen(heel verstandig ook). Kun je dat geld net zo goed besteden aan een op maat gemaakte exceemdeken! Pling

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 09:17

LEGADEMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:18

IEDEREEN DIE 'ZAKEN' WIL DOEN MET DE HEER TAAL KAN IK RELEVANTE INFORMATIE VERSTREKKEN INZAKE ZIJN HANDEL EN WANDEL. IEDEREEN KAN IK OP VOORHAND REEDS ADVISEREN HET GELD IN DE ZAK TE HOUDEN. DE HEER TAAL NEEMT HET NIET ZO NAUW MET DE WAARHEID EN HEEFT EEN LEVENDIGE FANTASIE WAARMEE HIJ MENSEN OP HET VERKEERDE BEEN ZET.
THANS OOK AKTIEF OP HET HUMANE VLAK SCHERMT TAAL MET ZIJN ZOGENAAMDE ONDERZOEKEN GEDURENDE EEN LANGE TIJD (LEES JAREN) - ALLES FANTASIE VERHALEN !!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:55

dank je,maar dat is gelukkig bij veel mensen al bekend.

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 08:26

Als je handig bent met een naaimachine (of iemand weet), dan kan je zelf ook een halsdeken maken. Al verwacht ik wel dat het niet alleen bij de manen blijft...

Neem dan stof, die alle kanten op rekbaar is en waar je niet 'doorheen' kan kijken (tegen het licht houden, de gaatjes in de stof moeten dan minimaal zijn).

Daarnaast kan je meerdere gels etc. proberen. TKC wil nog wel eens helpen en ons shetje vindt sweet itch (gel met dode zee algen) prettig op kriebelplekjes. Er zijn vele middeltjes in de handel, je moet gewoon uitproberen waar jouw paard het beste op reageert. Bij de paardendrogist kan je proefjes kopen, dan kan je voor weinig geld kijken of het helpt.

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:34

Ik ben degene die destijds 'de Paardenkrant' en 'Bit' de resultaten uit het onderzoek naar Leen Taal heeft laten plaatsen.
Hieronder een soort van samenvatting van hetgeen er toen uit het onderzoek naar Leen Taal op 'Bokt' naar voren is gekomen.

Zelf heb ik heel wat uren gestoken in het onderzoek hier naar de geloofwaardigheid van Leen Taal en vind het wel mooi zo. Mijn geld terug krijgen is voor mij nooit een motief geweest. Ook heb ik Leen Taal nooit willen zwart maken, we zijn hier een onderzoek begonnen zonder vooruit te weten wat we zouden vinden. Als we overwegend successen hadden gevonden dan hadden we dat gepubliceerd en was mijn paard helaas één van die 13% geweest die niet genas.
Tot onze schrik (want geen mens had ooit van te voren deze uitkomsten kunnen verzinnen) kwamen wij met nogal weinig positieve feiten uit het onderzoek.

Hier nog wat feiten op een rijtje:

- uit het patent blijkt dat 3 van de 6 kruiden in het Eczit/Seme middel een kalmerende/sederende werking hebben hetgeen een goede verklaring kan zijn waarom veel paarden ten tijde van de kuren wat rustiger worden in gedrag en minder schuren.
- één van die kruiden is Kava kava wat bij humaan gebruik in verband wordt gebracht met mogelijk veroorzaken van leverschade.
- volgens Leen Taal vond het paard deze kruiden van oudsher zelf in de natuur. Erg lastig wanneer de herkomst van 4 die kruiden uit Peru, Pacific eilanden, Siberië/ Korea/ China, en het middellandse zee gebied blijkt te zijn.
- vervolgens de benaming van de kuren; volgens de etiketten zijn het voedingssupplementen, echter in zijn brochures en in het patent spreekt LT van medicatie en geneesmiddelen. Op z'n minst misleidend!
- daarnaast is het op z'n minst merkwaardig te noemen dat mensen een vrijwaringsverklaring moeten ondertekenen voor het toedienen van een voedingssupplement aan hun paard.......... of is LT zelf niet overtuigd van het vermeende onschuldige karakter van zijn 'voedingssupplementen' ?
- de doseringen van de kuren verschillen ook iedere keer, dosering cf het patent, de oude verpakking en de nieuwe verpakking. Tevens is er sprake van een steeds hoger wordende dosering.
- het 'wetenschappelijk' onderzoek van LT bij het fjordenstamboek;
in het patent, de brochure en de website van LT wordt iedere keer een andere duur van het onderzoek genoemd, ook verschillen in de 3 publicaties het aantal paarden dat aan het onderzoek heeft deelgenomen en ook de percentages van de 'behaalde resultaten' verschillen per publicatie. Niet bepaald wetenschappelijk te noemen!!
-- DRIE KEER HETZELFDE ONDERZOEK BESCHRIJVEN MET IEDERE KEER ANDERE CIJFERS!!!!
- vervolgens het noemen van bekende veterinaire wetenschappers als referentie zonder die mensen daar toestemming om te vragen, vervolgens dit een fout van medewerkers noemen maar zelf ook op lezingen en in mailtjes de namen van deze mensen noemen!!!
- de resultaten van de 26 fjorden die ik heb kunnen traceren uit het fjordenstamboek onderzoek, zelfs al zouden de overige 30 fjorden allemaal genezen zijn dan nog komt het genezingspercentage niet hoger uit dan 60,7% ; heel wat anders dan de 87% genezing die LT claimt!!
- tot slot het weinig wetenschappelijke karakter van het onderzoek;
- de korte duur van het onderzoek waardoor invloeden van klimaat en milieu de resultaten hebben kunnen beïnvloeden
- het ontbreken van een controle groep waarbij ook het stalmanagement werd aangepast maar die geen kuren kregen zodat in de resultaten te zien is of de resultaten aan het gewijzigde stalmanagement of aan de kuren te wijten zijn.
- het ontbreken van een follow-up onderzoek naar de resultaten op langere termijn.

Naast alle negatieve feiten zitten er ook een paar goede punten in zijn verhaal:

- mensen bewust maken van hoe wij heden ten dage met onze paarden omgaan ten opzichte van hoe het paard in het wild leefde.
- het sobere voedingsregime dat hij adviseert! Mijn paarden zien er beter uit dan ooit te voren!
- zijn theorie mbt de relatie zomereczeem-allergie is zeker het onderzoeken waard!

Nomaals, ten overvoede:

Het gaat er mij niet om of zijn middelen al dan niet werken en het gaat mij ook niet om het geld dat ik er aan uit gegeven heb. Heb hiervoor aan tal van andere middelen tegen staart-manen-eczeem (die bij mijn paard ook niet of nauwelijks werkten) ook geld uitgegeven!

Waar het mij om gaat is de MISLEIDING!!
Er wordt de indruk gewekt dat het medicijnen zijn,
er worden succes percentages uit een 'wetenschappelijk' onderzoek genoemd die zeer dubieus zijn,
er wordt de indruk gewekt dat bekende veterinaire wetenschappers zijn therapieën onderschrijven!
En tot slot de geheimzinnigheid omtrent de ingrediënten waardoor mensen niet weten wat zij hun paard geven en dus ook niet weten of deze mogelijk schadelijk kunnen zijn voor het paard of bij een dopingonderzoek in de problemen kunnen komen!

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:24

ravel schreef:
Ik ben degene die destijds 'de Paardenkrant' en 'Bit' de resultaten uit het onderzoek naar Leen Taal heeft laten plaatsen.

Ik snap deze zin niet helemaal: jij hebt de resultaten laten plaatsen door een journalist van Bit/ Paardenkrant oid? Dacht dat ze zelf bepaalden waar ze over schreven, niet dat er in opdracht gewerkt werd. Of bedoel je dat ze jouw informatie/ kennis hebben gebruikt voor een artikel?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 13:38

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 13:44

Kort berichtje...

Hebben het geprobeert (n.c.), ernstig mislukt
hielp helemaal niets..
We
(3 dierenartsen, eigenaar van Unf is dierenarts, ik ben dierenarts, en diegene die die
avond kon en uitleg etc. heeft gevolgd is ook dierenarts... ja paarden...)
hadden al onze twijfels
bij de uitleg die gegeven werd bij het stamboek (fjorden stamboek...stamboek betaalde toen ook
een deel, de medicatie is door de eigenaar zelf betaald.....)
Echter we hebben toen meegedaan, zo van
we geven het het voordeel van de twijfel..
Helaas voor Unfie geen resultaat...
Knapste was nog dat meneer Taal de resultaten
van onze pony nergens meer terug kon vinden...
Dat is echt knap, en dan je proef geslaagd noemen..

Mijn mening is dat je je geld beter ergens anders aan kunt besteden. Maar let wel, dat is slechts mijn mening..

in zomer opstallen... en overdag 2 uur naar buiten ging prima..met Unf... dus dat maar gedaan..
Unf is nu verkocht.. met verhaal erbij..

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 13:46

A10 schreef:
ravel schreef:

Ik snap deze zin niet helemaal: jij hebt de resultaten laten plaatsen door een journalist van Bit/ Paardenkrant oid? Dacht dat ze zelf bepaalden waar ze over schreven, niet dat er in opdracht gewerkt werd. Of bedoel je dat ze jouw informatie/ kennis hebben gebruikt voor een artikel?

Je kunt tijdschriften benaderen voor een voorstel over een artikel. Dat is met bijv. dierfysiotherapie ook een aantal keren bij diverse bladen gebeurd (ik zit in het bestuur van de beroepsvereniging voor dierenfysiotherapeuten in NL).
Dus het kan zeker! Tijdschriften zitten vaak verlegen om interessante artikelen, dus zijn ze blij wanneer er iemand iets leuks aanbiedt.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 13:47

A10 schreef:
ravel schreef:

Bit plaatst gewoon kant en klaar aangeleverde artikelen hoor Knipoog Ze moet het alleen interessant genoeg vinden.

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:20

Djilan schreef:
A10 schreef:

Bit plaatst gewoon kant en klaar aangeleverde artikelen hoor Knipoog Ze moet het alleen interessant genoeg vinden.

Ik heb destijds Reed Business (uitgever van zowel 'de Paardenkrant' als van 'Bit') benaderd met de vraag de bevindingen uit het onderzoek op 'Bokt' naar Leen Taal te publiceren.
Vervolgens is er een journalist bij mij thuis geweest om alle stukken in te zien en alle feiten te controleren op waarheid, dit om juridische stappen van LT te voorkomen. Van een aantal gegevens heeft deze journalist zelf een verhaal gemaakt en dit geplaatst.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:06

Ahhh, maar bij 'laten plaatsen' heb ik toch een ander tafereel voor ogen dan 'Vervolgens is er een journalist bij mij thuis geweest om alle stukken in te zien en alle feiten te controleren op waarheid, dit om juridische stappen van LT te voorkomen. Van een aantal gegevens heeft deze journalist zelf een verhaal gemaakt en dit geplaatst' Lachen. Maar 't is me weer duidelijk.

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 14:13

Het is een poosje stil geweest rond Dhr. Leen Taal en op het paardengebied lijkt hij niet meer actief.
Intussen blijkt hij zich samen met een cosmetisch arts op 'de mens' gericht te hebben. Aanstaande zaterdag komt er een groot verhaal in de 'Gelderlander', onderdeel van Wegener, over de handel en wandel van Leen Taal en de cosmetisch arts waar hij mee samenwerkt.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:43

Oud topic, bij nieuwe informatie mag er ene nieuw topic geopend worden.