Pipo schreef:Fitz? Een dikke kogel of een ietwat opgelopen been zit een verschil in, vooral als er een klein wondje op zit. Als een paard een dikke kogel heeft, ga je na of het warm is, of het gevoelig is, ga zo maar door.
Maar als een paard een ietwat opgelopen been heeft, en een klein wondje, kun je er meestal vanuit gaan, dat het niets voorsteld. Je zult ook zien dan na het rijden, het dikke weggetrokken is.
Maar hierboven heb ik al gelezen dat die van Orri, binnen enkele uren van een ietwat opgelopen been+wondje naar een peesblessure ging, dus.......
Nog steeds problemen met lezen... maar goed,
mijn paard had idd een wondje op het been op de plek van de aanhechting van de pezen en het been was dik en warm tot onder de kogel (warm + gevoelig). Zoals je kunt lezen bovenaan, heeft mijn paard aan hetzelfde been begin dit jaar een peeskneuzing gehad.
Mijn paard heeft maar 4 benen, als hij er niet zuinig mee is, dan ben ik het maar.
Na het verhaal van Suuz ben ik blij dat ik met ijzers op de weg rijd en niet in de berm, hier is vrij hoog gras kun je ook niet zien wat er ligt.