Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
tessyke schreef:een zoutsteen is totaal niet belangrijk
je kan hem er wel 1 geven maar daat zal hij alleen een keer van likken als hij nood heeft aan zout
.
en 2 Himalaya likstenen waarvan 1 op stal en 1 in de wei. Nu met die winter staan de paardjes al rapper eens binnen en zo vervelen ze zich niet. Hij vind ze ook heel lekker en ze worden dan ook dagelijks gebruikt, hij krijgt goede voeding maar hij moet ergens aan likken
. Vind het trouwens ook veel gezonder dan die Lickits, die heeft hij ook maar krijgt het max. 1x per maand.
Henrieke schreef:tessyke schreef:een zoutsteen is totaal niet belangrijk
je kan hem er wel 1 geven maar daat zal hij alleen een keer van likken als hij nood heeft aan zout
nee hoor, het kan ook zijn dat ze er aan gaan likken als ze zich vervelen bijvoorbeeld.
En het is idd niet noodzakelijk.
Urielle schreef:Ik vind het wel nodig, zeker als je paard door het werk veel zweet. Ik had een vos die altijd doffe plekken op zijn vacht ter hoogte van de nieren kreeg als hij een tijd geen liksteen had. Dat zegt mij genoeg.
khirshanta schreef:Qua voeding, wei, stro en hooi kan ze ook niets tekort komen, dus ze had geen tekorten. Puur vervelen dus