Omdat ze nooit kreupel is geweest heb ik na een week, toen het nog niet beter leek te gaan de dierenarts laten komen. Op de buigproeven vertoonde ze onregelmatigheid linksvoor en rechtsachter maar op de volte op het hard was het net andersom, dus rechtsvoor en linksachter. De dierenarts vond dit vreemd en verwees me door naar een proffessor !!
Zelf had ik het idee dat het probleem vanuit de rug of ergens anders in het lichhaam zou komen, van uit de spieren of zo.
De proffessor vond het ook een moeilijk verhaal en besloot na verdovingen linksvoor en rechtsachter een foto te maken van het rechter achterbeen. Er kwam uit dat er een zeer lichte woekering zat in het hoefbeen, wat de proffessor zei: Als ik heel erg nauwkeurig kijk dan zou dit iets kunnen zijn." Toen ik op de foto keer zag ik het amper !! Maar goed na 3 uur onderzoek terug naar huis met het advies 3 weken rust en dan weer langzaam beginnen.
Je snapt em al, na 3 weken is ze niet beter, maar komt wel de rekening van ruim 330 EURO !!!! En ik was dus nog geen steek verder !!!
Omdat ik er natuurlijk veel over praat kreeg ik het advies een chiropractor in te schakelen. De persoon die me deze persoon adviseerde was zeer enthousiast, dus ja wat doe je eens bellen maar. En meteen een afspraak gemaakt. Ik heb nog nooit zo iets mee gemaakt, in mijn ogen was dit echt kling klare oplichting !!!! Wat deze persoon deed en zei, nee dat sloeg nergens op, ik weet niet hoe je aan zo iets komt. Ik wordt er nog

Ze bleef maar kreupel en het ergste is dat het zo minimaal is dat niemand het eigenlijk ziet en mij voor gek verklaren.
Vervolgens kwam er een voedingsdeskundige bij ons op stal, die vertelde dat mijn paard last zou hebben van haar blindedarm en dat een ontslakingskuur na een week al wonderen zou verrichten. Nou ik moet toegeven het ging EVEN wat beter !!! Maar nu is het weer terug bij af en erger dan heeft ooit geweest is. De voedingsdeskundige koste 60 EURO.
Dit weekend was er bij ons op stal een instructeur die gespecializeerd is in probleem paarden, paarden die kreupel zijn weet hij aan het lopen te brengen. Ik reed dus mee !!! Helaas was ze niet kreupel en dus was er niets aan de hand. Wel wat advies gekregen over de bouw van mijn paard en hoe ik dat het best kan benaderen op het gebied van rijden, maar kort gezegt er is niets mis met mijn paard. Dit kostte weer 25 EURO
Nu vraag ik je !!! Er hebben 4 mensen naar mijn paard gekeken, alle beweren dat ze er verstand van hebben, in ieder geval vragen ze wel genoeg geld voor hun 'KUNDE'. En iedereen zegt iets anders !!
Ondertussen is mijn paard nog steeds kreupel en is het geld voor onderzoeken een beetje op, helaas !!! Ik zou natuurlijk niets liever doen als haar ergens naar toe brengen om haar binnenstebuiten te keren, maar daar heb ik het geld niet voor. Ik heb namelijk ook geen ziektekosten verzekering afgesloten, hoorde ik na het indienen van de 1ste rekening. Niet goed de kleine lettertjes van de verzekering goed gelezen !!
Maar goed waar zou ik dan uberhaupt naar toe moeten, wie is er te vertrouwen ?? Van wie kan ik op aan ?? Deze onzekerheid is echt niet uit te houden !!!
Je wordt aan je lot overgelaten aan de artsen en je kan niets anders als ze vertrouwen want zelf heb je de kunde niet !!! Maar nu vertrouw ik dus niemand mee !!
Ik wwet niet meer wat ik doen moet.................