Bultjes op haar rug

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Marije__

Bultjes op haar rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 20:13

Sinds twee dagen heeft Promiss bultjes op haar rug
Ze is woensdag verhuisd naar een nieuwe stal, en ging van dag en nacht op de wei naar snachts een stalletje en overdag weidegang.
Woensdag is ze ook geschoren, ze heeft nu dag en nacht een deken op. De deken had ze voor het verhuizen ook al op, maar dan buiten.

Gisterenavond viel het me op dat ze twee bultjes had, het lijken wel talgbultjes, het is hard en er zit gewoon haar over. De bultjes zitten nu op meer plekken, 1 boven op haar rug, de rest wat verder naar beneden richting buik..

Behalve het scheren en de stal is de enige verandering nieuw voer, ze is van granenmix na het rijden (kwart tot halve schep) naar sportbrok gegaan, op advies van de dierenarts omdat ze te mager werd en relatief veel werkt.
Ook krijgt ze nu 2 keer per dag kuil, wat ze normaal alleen kreeg als het weiland heel kaal was, rond september en februari.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn, en wat ik er tegen moet doen?
Promiss heeft er geen lijst van lijkt, want ik mag er gewoon aanzitten, zonder dat ze aangeeft dat het pijnlijk is, ook met borstelen viel het me niet op dat ze er last van heeft!

pomelo

Re: Bultjes op haar rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:58

Ik weet niet wat het kan zijn, misschien moet je het bij medisch eens vragen? Daar zullen ze misschien meer weten over dat soort dingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:13

VSW --> MD.

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:16

Het kan vanalles zijn, er zijn in een korte tijd veel veranderingen geweest.. Misschien moet je de DA vragen of iemand die er verstand van heeft er naar laten kijken..

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:18

Het ligt waarschijnlijk aan het voer. Ze krijgt nu veel meer eiwitten door de kuil en de sportbrok. Hier kunnen ze ontstoken galkliertjes van krijgen. Ze voelen aan als harde kleine bultjes. Mijn paard heeft ze namelijk ook op zijn rug. De handelsstal die hem uit duitsland heeft gehaal en ingereden heeft, heeft hem in 1 keer voor het inrijden heel veel brok gegeven en daardoor heeft hij het gekregen. Bij mij krijgt hij minder en went er meer aan en wordt het dus minder. Even aankijken, de dierenarts kan ze eventueel inspuiten... Veel succes ermee!!!