Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
www.wikepedia.org schreef:Hoefijzers voorkomen dat de hoeven worden beschadigd. Vooral in streken met een vochtige grond die de hoeven relatief zacht maakt, voorkomen ze beschadigingen die tot infectie zouden kunnen leiden.
Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoefijzer
Mimoso schreef:Ik heb mijn paarden het liefst zonder ijzers. Ik had het er toevallig gisteren over met een stalgenoot. Ik vind dat de ontwikkeling zo langzaam gaat in de paardenwereld. Ik heb de indruk dat ijzers iets ouderwets is in deze moderne tijd. Er zijn vlgs mij wel alternatieven, maar dat schijnt erg prijzig te zijn.
(en je moet natuurlijk wel een beetje systematisch typje zijn als je 16 schoenen uit elkaar wilt houden......)
OemmiejO schreef:Mijn pony staat altijd voor op ijzers omdat hij zonder kreupel gata lopen (?). Achter heeft hij ook ijzers, maar die zijn ´erbij´ gezet voor het mennen.

__KELLY schreef:ja maar als je met een tweespan of eenspan alls recreatie ment is het wel voordeliger om hoefschoenen aan te schaffen
ik zij niet dat het zozeer was voor de mensport met 4 spannen etc