Naar aanleiding van n paar vorige topics heb ik de raad gekregen eens een osteopaat voor mn paard te laten komen.
Hij is namelijk heel erg lui en soms met geen stokken vooruit te krijgen.
Mijn prive instructrice had ook al eens over zn rug gevoeld en meende iets te voelen dat daar vastzat. Gisteren was ik hier met een vrouw over aan het praten die ook op mijn manege staat.
Zij had met een van haar paarden ook een soortgelijk probleem.
En zij kende een man die ( sorry voor de rare uitleg, maar zo legde zij dat aan mij ook uit
) met een soort van klein stopje ( zoals bv van een balpen) overal op het paard kwam voelen. Dan steekt hij 2 naalden op 2 precieze plaatsen en die moeten er ongeveer 20minuten blijven inzitten. Bij een ander paard, dat iets aan het kniegewricht had, begon dit zo maar ineens te bloeden. Bij haar paard, dat iets aan het spronggewricht had, begon het ineens te etteren.
Hij komt dan na een periode van 2 weken nog eens terug kijken. en doet dan hetzelfde.
Maar na 1 week merkte deze vrouw al een enorme verbetering.
Is dit accupunctuur? of hoe noemt men dit? Of is dit ook een soort van osteopatie?
Ik ga deze man maar even bellen denk ik : baad het niet, dan schaad het niet denk ik maar.
Kennen jullie dit ook?
Heeft er al iemand ervaring mee?

)