Ik verzorg een ijslandermerrie en ze heeft heel erge jeuk,ze schuurt zich helemaal open en daarom staat ze achter een schrikdraad.Maar ze gebruikt gewoon de grond om zich open te schuren en haar hoeven.De eigenaren zijn nu 3 weken op vakantie en wij moeten op de paarden letten,maar ik vind het zo zielig voor haar!Op stal kunnen we haar niet zetten want dan gaat ze nog erger schuren.Wie weet er een middel wat snel tegen de jeuk helpt?We hebben al vanalles geprobeerd,ze heeft allemaal open wonden en die behandelen we telkens op nieuw.We willen zo een speciale deken voor haar kopen,maar volgens mij schuurt ze zich daar gewoon doorheen,net zolang tot hij kapot gaat.Ik ging hier is zoeken op bokt en toen zag ik een middel staan:Zwitsal baby olie,wie heeft hier ervaring mee?En hoe smeer je het erop,hoeveel en is het niet gevaarlijk?Verminderd het de jeuk?Ik hoop dat iemand mij kan helpen,ik vind het zo zielig voor het paardje,nu de eigenaren weg zijn kunnen we ook niks duurs voor haar kopen of langs de dierenarts.Wie heeft hier ervaring mee?Help me aub!?

Nadia