na een jaar lang gedonder met ijzers. continu werden ze eraf getrapt en echt ik heb alles geprobeerd. maar het is en blijft een ramp. nu hebben we besloten dat ze van ijzers afgaat omdat een hoef vol met gaten zit vanwege al die nagels (om het kort te vertellen; vorig jaar trapte ze haar ijzer er steeds af en daardoor is een van haar hoeven heel slecht geworden en daar hebben we dit jaar ook nog last van) maar hij loopt gewoon stokkreupel. ben er na 10 minuten ook afgegaan en daarna weigerde die nog te lopen. echt vreselijk om te zien! ons andere paard hebben we ook door die hoefsmid laten bekappen. mijn moedr was erbij. en hij heeft echt iets mis gedaan! want het bloed spuitte eruit. en het bloedde nog steeds. mijn zusje heeft geen poging gedaan om erop te rijden. en ze stond continu op 3 benen met haar bloedende hoef in de lucht. dit kan toch niet? ik vind zoiezo dat mijn moeder moet bellen!
maar wat nu vooral het probleem is, wat is de oplossing inplaats van ijzers met nagels. want dat is gewoon drama! hoefschoen? kunstof hoef? eronder branden? eronder lijmen? iemand enig idee, en goede argumenten!?
edit; ik weet niet of het hier goed staat
alvast bedankt