Ivanka schuurt dus echt enorm, elke keer als ik haar op stal zet, gaat ze gelijk weer met haar kont richting voerbak en huppatee: schuren maar! Ze heeft al een hopeloos staartje aan haar kont hangen, maar zo wordt het natuurlijk alleen maar erger.
Het probleem bij haar is alleen ook dat ik niets kan beginnen met spuitbussen of andere dingen waar ik zou moeten sprayen, dat vind ze echt gewoon heel eng en elke keer als ik het probeer gaat ze gewoon bijna onderuit omdat ze steigert/weg wil komen. Ik heb de staart ook al vaak gewassen met betadineshampoo, maar ze heeft me toen al een paar keer bijna raakgeslagen, omdat de waterslang en de emmers ook al very scary zijn...

O ja, ze verhuist volgende week en dan komt ze hoogstwaarschijnlijk bij een kudde jonge koeien (ongeveer 15) te staan, mn instructrice is nogal bang dat die haar staart eraf gaan eten (is daar ook een middel tegen voor het geval ze dat gaan doen?)
En dan is er nog iets: Onder haar buik loopt van voor naar achter (begint bij haar borst, eindigt bij haar uiers) een hele streep dat haarloos is en op sommige plekjes zitten ook nog korstjes. Dit behandel ik nu al bijna 2 weken met betadine, maar het wordt er niet beter op. De vorige eigenaar zei dat ze dat had van het rollen (

Alvast bedankt!
Groetjes,
Sanne