Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

imposantje schreef:Mijn paard laat regelmatig een soort van 'boertjes' waarbij een vieze, zure lucht vrijkomt.
Ik heb gelezen dat het kan komen omdat het paard dan te lang op de wei heeft gestaan, waardoor hij teveel gras binnenkrijgt.
Is dit zo?? of heeft iemand dit ook??
Reageer even aub...

. Als het aanhoud zou ik wel ff DA erbij halen idd...More schreef:Haha dat is heel normaal hoor! Mijn paard laat ook wel eens boeren als ze de hele dag in het land hebben gestaan.
Ik noem het gewoon grasboeren. Als het aanhoud zou ik wel ff DA erbij halen idd...
Maar denk dat het wel meevalt!
Mloui schreef:Wij hebben thuis ook wat ponies die regelmatig boeren. Bij deze dieren helemaal niets bijzonders. Een andere pony van ons had overlaatst koliek en was toen ook aan het boeren. Dat vonden we wat minder 'geslaagd' maar de DA vertelde ons toen dat we ons daar niet echt druk over hoefden te maken op dat moment. Het gas moest er uit, en of dat nu langs voren of langs achter is, dat was niet zo belangrijk. Als het er maar uit kwam. Sterkte!
Bollie23 schreef:Als die van mij te lang op de wei gelopen heeft komt ie ook boerend op stal.
Ze kunnen beter boeren laten dan dat het gas in de buik blijft. Dan heb je eerder kans op koliek nl.
Lontje schreef:Bollie23 schreef:Als die van mij te lang op de wei gelopen heeft komt ie ook boerend op stal.
Ze kunnen beter boeren laten dan dat het gas in de buik blijft. Dan heb je eerder kans op koliek nl.
m.i. kun je ze het beste van het land halen vóór ze gaan boeren. Het is toch echt een teken dat ze teveel op hebben.
helaas is dat niet altijd mogelijk. Of sta jij heel de dag naast je paard om te kijken wanneer ie teveel opheeft.