Snel bezweet paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CherylDaraxo

Snel bezweet paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 21:34

Als ik mijn paard rijd is hij al helemaal nat na 20 minuten.
Het kan niet aan zijn conditie liggen want hij rijd elke dag 1 a 2 uur. ( ik rijd altijd op hetzelfde niveau)
Mijn vraag is eigenlijk of dit normaal is of niet en zo niet, wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Lenneke_

Re: Snel bezweet paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 21:49

Is dit de laatste tijd zo?
Dan kan het heel goed komen doordat de meeste paarden zich alweer aan het klaarmaken zijn voor de winter, terwijl het ineens toch weer heel warm is.
Anouar is nu ook veel sneller bezweet dan zomers.

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 21:53

ja, vooral de laatste tijd. Ja, misschien is dat het dan.

mrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:00

Ik herken dat wel.. Kaline heeft er ook last van.. Maar in het zonnetje drogen ze ook net zo hard weer op met even een paar minuten stappen. Ik maak me er niet druk om.. het is ook écht warm om te rijden in de zon.. Zodra het wat afkoeld zal het wel minder worden (denkik)

kluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:09

Als het sinds korte tijd zo is dan heeft het waarschijnlijk met het krijgen van de wintervacht te maken. De mijne verliest met poetsen opeens veel haar en zweet zich ook rot. Het is ook raar weer de laatste tijd. En anders: het ene paard zweet meer dan een ander, net als bij mensen.Goed uitstappen dan maar.

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:52

Ik zweet me nu zelf ook rot, paard ook.Passen we leuk bij elkaar als we klaar zijn met rijden! Haha!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:54

Mijn paard zweet ook vreselijk, en nu al helemaal sinds dat ze 3 maanden heeft stil gestaan vanwege drachtigheid, ik denk dat het vooral komt door veel huidvet. misschien beter poetsen. een dikkere deken opdoen bijvoorbeeld? Ik ben van plan mijn merrie te scheren op het zadel plek deze winter

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 12:20

Ja, mijn paard is ook elk jaar geschoren. IK denk dat ik me
gewoon niet druk hoef te maken want meerdere herkennen dit dus.

Tjha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 12:42

het kan gewoon komen door de tijd van het jaar.
mijn paard zweete vorig jaar ook heel erg snel en was van top tot teen helemaal nat. Mee naar de DA geweest bleek bloedarmoede te hebben. toen zo'n middeltje gekregen en mocht een maand niet meer rijden en daarna rustig oppakken. het heeft wel een behoorlijke tijd geduurt voordat ik de echt af was ! Lachen

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 12:45

Kuri was gister na een half uur rijden ook al drijfnat, niet eens veel rare dingen gedaan. Vooral gedraafd en een beetje galop. Tijdens het poetsen had ze al veel losse haren, dus er zal wel weer een lekker vachtje aankomen. Speelt ook mee dat ik de afgelopen week niet heb kunnen rijden wegens omstandigheden en mevrouw veel te dol op eten is. (mooie dikke pens hangt er nu aan Verdrietig )