Paard (ijslander) zit onder de bulten en kale plekken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Thokkadisje

Paard (ijslander) zit onder de bulten en kale plekken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 22:16

Hallo,

2 week geleden kom ik terug van vakantie en tref mijn paard zo aan... alweer! Ze heeft hier al jaren last van, elke keer in voorjaar en najaar is het raak, dan krijgt ze bulten, op haar kont naast haar staart, op haar lendenen en op haar hals. Deze keer is het helemaal mis en is er geen plek op haar lichaam zonder bulten, iedere cm2 zit een bult. Ik weet niet meer wat ik er mee moet, verschillende DA's, bloedmonsters, huidmonsters, vliegendekens, corticosteroiden (ofzo) homeopatische dingen, en ook back bloesem therapie zijn geprobeert maar niks helpt. Volgens de boer die tijdens mijn afwezigheid op haar zou letten (staat daar al 6 jaar op stal) is het begonnen sinds ze even tijdelijk op stal heeft gestaan omdat het weiland zo nat was dat ze er niet meer konden lopen. Ze heeft toen een weekje ongveer 's nachts op stal gestaan. Het 1e wat ik heb gedaan is die stal uit, gewoon buitenlopen, en van het hooi af, ze kreeg veel te eiwitrijk hooi en ik vrees dat het daar iets mee te maken heeft, maar er is geen verbetering, sterker nog het werd alleen maar slechter. Ze is nog heel vrolijk en blij, geen koorts en gezonde eetlust, maar wel vreselijke jeuk van al die bulten. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn??

Uiteraard word de DA erbij gehaalt als het nog erger word. Het frusterende is alleen dat die dus al jaren niks kunnen vinden....

en ja ze is dik Clown ze heeft 3 maandjes vrij gehad en de boer schijnt te denken dat een IJslander er zo uit horen te zien, je bent even weg en alles loopt in de war Rolleyes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt voor het meedenken!!

LMuntje

Re: Paard (ijslander) zit onder de bulten en kale plekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 22:20

Het lijken mij muggen bulten misschien gestoken door een beest insect waar zij een reactie op krijgt?

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 09:38

Nee geen muggenbulten, ze heeft al helemaal ingepakt gestaan in een exceemdeken maar dat hielp dus ook niet, het zijn er ook veel te veel voor muggenbulten, er is echt geen plek meer op haar lijf waar geen bult zit, en 1 voor 1 gaan ze open en worden het wondjes.

herbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 11:43

Kan het geen schimmel infectie zijn?
Wandt een schimmel kan heel goed over leven in stal.