Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Een schort oid is ook wel handig, om blauwe plekken op je benen te voorkomen.
shadowflower schreef:ik was al voorbereid op commentaar.... ik vraag dit niet ik vraag alleen welk hoefsmids gereedschap ik nodig heb .... ^^
D_Pluimers schreef:ik doe mijn pony ook altijd zelf en ik gebruik aleen een vijl en een mesje en je kunt precies zien tot hoe ver je kunt gaan er loopt een witte rand om de hoef deze vijl ik er bijna af en dat gaat prima snij de straal een klein beetje bij maar als je wel eens op de weg komt dan slijt de hoef op een natuurlijke manier en hoef je hem alleen maar een beetje rond te vijlen en de straal bij te snijden
Het is echt meer dan dat hoor Excuseme schreef:Ik verwacht eenzelfde effect als dat je kinderen van 3 jaar scheermesjes in hun handjes douwt.
Precies
Ik weet nog goed toen ik voor het eerst een dooie voet ging bekappen... Oh jee wat vond ik het eng om mis te snijden (en dat nog in een dooie voet, geen levende!) en wat moest ik wennen aan het gereedschap. Ik heb er, zwetend en al, zeker een uur over gedaan en toen zag het er nog niet uit!

shadowflower schreef:ik was al voorbereid op commentaar.... ik vraag dit niet ik vraag alleen welk hoefsmids gereedschap ik nodig heb .... ^^